Tuesday, February 17, 2015

تصاویر نماز باران در اندیمشک

تصاویر نماز باران در اندیمشک 28بهمن-93 
تصویر کودک در جلوی صف نمازگزاران در مصلای اندیمشک و ژست و شکلک بانمک وی بیانگر خیلی از ناگفته هاست . اماچه مدت است که آسمان شهرهای استان خوزستان به ویژه اهواز مرکز استان خوزستان گرد وغباری شده است که همراه با ریزگرد یاسنگریزه می باشد؟.واکنش های اعتراضی مردم شهرهای این استان به خصوص شهروندان اهوازی در این روزها دراین مورد چه بوده است؟ آیا در راهپیمایی 22 بهمن جزایری امام جمعه اهواز همراه با چند طلبله با ماسک در این راهپیمایی شرکت نکرد؟ چرا وی در همان روز نماز باران اقامه نکرد؟ در صورتیکه اعتراضات شهروندان اهوازی ادامه دارد وبیمارستان های این شهر آماده باش داده اند. ولی از سوی دیگر  گزارش شده  است نماز طلب باران در مقبره شهدای گمنام اندیمشک با حضور مسئولان محلی اندیمشک و جمعی از شهروندان اقامه شد. این مراسم با تجمع مردم اندیمشک در مقابل مصلای بزرگ شهرستان آغاز و با اقامه نماز باران به اتمام رسید.آخوندنعمت الله خدامی امام جمعه اندیمشک در این مراسم اظهار داشت: خشکسالی‌های اخیر کشاورزی منطقه را با مشکلات متعددی مواجه کرده است و امیدواریم با اجرای این امر معنوی شاهد افزایش نزولات آسمانی و افزایش باران باشیم. نماز باران می‌تواند درهای رحمت الهی را به سوی ما باز نماید و موجبات رونق کشاورزی و کاهش گرد و خاک منطقه را به دنبال داشته باشد.

حال سئوال است که چرا این آخوندبه عوامل پیدایش پدیده ی گرد وغبارو ریزگردها درآسمان شهرهای استان جنگ زده ی خوزستان اشاره نکرد؟ مگر گفته نمی شود عامل منشأ ریزگرد ها و گرد وغبار  11 عامل است که دوتا بیرونی و9 عامل درونی است .ازجمله خشک شدن رودخانه ها وتالاب ها ودریاچه ها بدلیل احداث سدهای فراوان غیرکارشنانه ی پیمانکاران سپاه وبسیج وخشک شدن مراتع سبز و قطع مستمر درختان است .همچنین بهره برداری های بی رویه از آب های زیر زمینی از طریق احداث چاه های عمیق برای کشاورزی افرادخاص  و آسیب رسانی جدی به محیط زیست می باشد. 
همینطور نقش جنگ 8 ساله  ی خانمانسوز ایران وعراق که موجب شخم زدن استان خوزستان و سوزاندن نخلستان های خرما  و خشک شدن تالاب هاشد چه بوده است؟
مهمتراینکه مگر معاون وزیرنیرو اخیراً نگفت که طرح های تولید ابرمصنوعی برای باران در تهران اجرا کردیم که اتفاقاً باران هم بارید و هوای تهران برای مدتی صاف وپاک شد؟
حال سئوال است که این برپایی بساط معرکه گیری اقامه نماز باران در اندیمشک برای چیست که قبلاًدر اصفهان و شاهرود هم دنبال شده بود؟چرا از سیاست نخ نما شده 37 ساله ی دین ابزاری وعوامفریبی  همچنان استفاده می شود واز احساسات مذهبی مردم ساده دل عامی سو استفاده می شود؟
اگرقراربودبااقامه نماز ودعاکردن باران بیاید.چرارهبرولی فقیه همکاره ونزدیک ترازهمه به خدا ورهبر ام القرای جهان اسلام به جای پیگیری برنامه ی هسته ای  و بستری شدن در بیمارستان برای عمل جراحی پروستات دعا برای بهبودی اش نمی کرد ؟ در ثانی چرا در نمازجمعه تهران حضور  نمی یابد  واقامه نماز باران برجای نمی آآورد  و از خداوند نمی  خواهد تا بقول وی دشمنان اسلام نابود گردند و آسمان شهرهای استان های گرفتار خشکسالی وگرد وغبار وریزگرد شده ابری وبارانی گردد؟بعلاوه چرا مردم اقامه نماز ودعاودرخواست برای رفتن خامنه ای رهبرولی وتغییرشرایط موجود نمی کنند؟

بهرحال اگر چنانچه به تصاویر نمازگزاران در اندیمشک توجه شود گذشته از اینکه اغلب شان زن هستند و بعید است که در بین مردان هم افراد با مدرک تحصیلی بالا وجودداشته باشد مگر اینکه اگر هم باشد بدلایلی فرصت طلبانه حضور داشته اند. چون  رابطه پدیده ها از طریقع لمی موردبررسی و ارزیابی قرار می گیرند وراهکار علمی برای حل شان ارائه می گردد. بنابراین گردوغبار وریزگرد نه بلیه ی آسمانی که زمینی  است .زیرا محصول عملکرد غلط دولت مردان ایران وعراق و جنگ ویرانگر 8 ساله و خشک کردن رودخانه ها و تالاب ها ودریاچه ها و مراتع سبز و جنگل سوزان و..... می باشد.
(تصاویر) نماز باران در اندیمشک
(تصاویر) نماز باران در اندیمشک
(تصاویر) نماز باران در اندیمشک
(تصاویر) نماز باران در اندیمشک
(تصاویر) نماز باران در اندیمشک
(تصاویر) نماز باران در اندیمشک
(تصاویر) نماز باران در اندیمشک
(تصاویر) نماز باران در اندیمشک
(تصاویر) نماز باران در اندیمشک
(تصاویر) نماز باران در اندیمشک
(تصاویر) نماز باران در اندیمشک 
فرارونماز طلب باران در مقبره شهدای گمنام اندیمشک با حضور مسئولان محلی اندیمشک و جمعی از شهروندان اقامه شد.نماز طلب باران امروز در مقبره شهدای گمنام اندیمشک با حضور مسئولان محلی اندیمشک و جمعی از شهروندان اقامه شد. این مراسم با تجمع مردم اندیمشک در مقابل مصلای بزرگ شهرستان آغاز و با اقامه نماز باران به اتمام رسید.حجت الاسلام نعمت الله خدامی امام جمعه اندیمشک در این مراسم اظهار داشت: خشکسالی‌های اخیر کشاورزی منطقه را با مشکلات متعددی مواجه کرده است و امیدواریم با اجرای این امر معنوی شاهد افزایش نزولات آسمانی و افزایش باران باشیم. نماز باران می‌تواند درهای رحمت الهی را به سوی ما باز نماید و موجبات رونق کشاورزی و کاهش گرد و خاک منطقه را به دنبال داشته باشد. عکس های مسعود محمدی عکاس مهر از این مراسم را در زیر می بینید.

No comments:

Post a Comment