Friday, June 20, 2014

تصویر حضور ژوزه مورينيو در کنار گرسنگان آفريقايي

  تصویر حضور ژوزه مورينيو  سرمربي پرتغالی چلسي   در کنار گرسنگان آفريقايي30 خرداد-93
ضمن اینکه این اقدام  انسان دوستانه  ی ژوزه مورينيو پرتغالي سرمربي چلسي   قابل ستایش  است . زیرا وی  با استفاده از تعطيلات پايان فصل ليگ برتر به عنوان سفير يونيسف و براي جمع‌آوري کمک‌هاي مالي براي گرسنگان آفريقا به اين قاره سفر کرد و در سفر به ساحل عاج از سران اتحاديه فوتبال انگليس درخواست جالبي نمود .  برای اینکه خواست تا جريمه 10هزار پوندي وی را  بعنوان  کمک به گرسنگان در قاره آفريقا  بدهند. جالب تر اینکه این  سرمربي سابق رئال مادريد که ترجيح داده است به جاي سفر به برزيل و ديدن بازي‌هاي جام جهاني مدتي در کنار گرسنگان آفريقايي بسر برد، در مصاحبه با ITV گفته است: بسيار خوشحالم در کنار مردمي حضور دارم که مي‌توان آنها را با کمک‌هاي کوچک خوشحال کرد و افزوده  اين يک تجربه خوب و واقعي است و از اين بابت خيلي خوشحالم. برای همین وی   از مسئولان اتحاديه فوتبال انگليس درخواست کرد اگر هنوز به جريمه 10 هزار پوندي که پس از بازي با ساندرلند پرداخت کردم دست نزده‌اند آن را براي مردم گرسنه آفريقا هزينه کنند! اما سئوال بیشتر این است  اگر چنانچه در جهان قدرت و ثروت عادلانه توزیع  می شد. اگر حکومت ها دمکراتیک ودر خدمت مردم بودند و تبعیض و بی عدالتی در کار نبود . بدون شک فقر وتبعیض و بی عدالتی هم در کار نبود و نیاز به اینگونه سفرها هم نبود .
 همچنین سئوال  است که در آمد فیفا چه میزان است؟ اگر فیفا نمی تواند یا نمی خواهد به مردم فقیر آفریقا کمک مالی کند حد اقل می تواند از در آمدهای نجومی کسب شده از برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال سهم کوچکی اختصاص  به کودکان و نوجوانان محروم فوتبال دوست و علاقمند به ورزش فوتبال  قاره ی سیاه  دهد و کمک نماید تاا مکانات ورزشی وتمرینی  فوتبال در اختیار شان گذاشته شود.
بهرحال اکنون که نام کشور آفریقایی فقیر ساحل عاج به میان آمد  بی ربط نیست تا به صحنه ی دراماتیک گریه کردن سری دای بازیکن تیم ملی فوتبال ساحل عاج هم  اشاره شود که چگونه موقع اجرای سرود ملی کشورش مقابل بازی تیم ملی کلمبیا در برزیل  اشک می ریخت . چون بدلیل اینکه دو ساعت قبل از شروع این بازی خبر درگذشت پدرش را  دریافت کرده بود  قادر به کنترل  خود و گریه کردن بروز  احساس و غم و اندوه از دست دادن پدرش نبود . بگذریم تصویر را به بینید و خود قضاوت کنید.
 
سرمربي پرتغالي چلسي از سران اتحاديه فوتبال انگليس خواست تا جريمه 10هزار پوندي او را به گرسنگان در قاره آفريقا کمک کنند.به گزارش تابناک، ژوزه مورينيو که با استفاده از تعطيلات پايان فصل ليگ برتر به عنوان سفير يونيسف و براي جمع‌آوري کمک‌هاي مالي براي گرسنگان آفريقا به اين قاره سفر کرده در سفر به ساحل عاج از سران اتحاديه فوتبال انگليس درخواست جالبي کرده است.سرمربي سابق رئال مادريد که ترجيح داده است به جاي سفر به برزيل و ديدن بازي‌هاي جام جهاني مدتي در کنار گرسنگان آفريقايي باشد در مصاحبه با ITV گفته است: بسيار خوشحالم در کنار مردمي حضور دارم که مي‌توان آنها را با کمک‌هاي کوچک خوشحال کرد. اين يک تجربه خوب و واقعي است و از اين بابت خيلي خوشحالم.او افزود: از مسئولان اتحاديه فوتبال انگليس درخواست دارم اگر هنوز به جريمه 10 هزار پوندي که پس از بازي با ساندرلند پرداخت کردم دست نزده‌اند آن را براي مردم گرسنه آفريقا هزينه کنند!

No comments:

Post a Comment