Saturday, June 14, 2014

رفسنجانی عقل سلیم به فکر فیلترینگ نیست

پس از اینکه روحانی رئیس جمهور شد . فضا برای حضور بیشترر فسنجانی در صحنه ی سیاسی  فراهم گردید  تا پاسخ  به  احمدی نژاد و حامیان وی دهد که در 8 سال ر یاست جمهوری احمدی نژاد موی دماغ وی شدند و چپ و راست برای فرزندانش پرونده تشکیل  دادند . البته  به دلیل حمایت از ر وحانی و دولت ائتلافی  اش  موجب شده  تا  اختلاف و رقابت وی  با  خامنه ای و سپاه و منتقدان  دولت  حاد وعلنی تر شود. بنابراین چرخش در موضع گیری های رفسنجانی نسبت به گذشته به وجود آمده که جنبه ی انتقادی به برخی از سیاست های اعمال شده گذشته وحال رژیم نامشروع ولایت فقیه دارد .  
لذا شایان یادآوریست  که  خامیان رژیم نا مشروع ولایت فقیه در داخل کشور و برون مرز به خصوص  مسئولان شبکه های مجازی اجتماعی متوجه این  موضوع باشند  از جمله  سایت بالاترین که جزو حامیان رفسنجانی ومدعیان اصلاخ طلب و جنبش سبز می باشد  تا توجه کنند  وقتی  ر فسنجانی به این نتیجه رسیده است که در دیدار خود با جمعی از فعالین دانشجویی و سیاسی کشور می گوید عقل سلیم به فکر فیلترینگ نیست . پس نباید  در این شبکه ی مجازی اطلاع رسانی از سیاست تبعیض وخودی و غیر خودی استفاده شود  و اقدام به فیلتر کردن لینک های داغ مخالفان شود؟ برای اینکه  رفسنجانی در دیدار جمعی از فعالین دانشجویی و سیاسی کشور  اذعان نموده فکر می‌کنم بستن دریچه‌های اطلاعات و ارتباطات نتیجه‌ای معکوس می دهد و عقل سلیم به فکر فیلترینگ نیست.    
البته رفسنجانی  نگفته است  چرا د ر اردیبهشت 59 یورش سراسری به دانشگاه های کشور شد وبرای 3 سال د انشگاه های کشور تعطیل گردیدند؟ یاا ینکه بگوید د ر 35 سال گذشته چه تعداد دانشجو زندانی وشکنجه واعدام شدند؟  یا اینکه  چرا قیام 6 روزه دانشجویی تیر78 سرکوب شد؟ یا چرا دانشجویان ستاره دار واخراج و مجبور به ترک کشور شدند ؟.مهمتر اینکه  چرا کار برای فارغ التحصیلان دانشگاه ها ی کشور  وجود ندارد ؟. در صورتی که حال  آگاهی را برای تصمیمات جامعه بسیار سرنوشت ساز دانسته و افزوده  موفقیت‌های دختران و خانم‌ها در دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی  و زنان فرهیخته نشان می دهد که ورای اندیشه متحجرین، انسان های عالم و ارزشمند هستند و آرای آنها تأثیرگذار است  و ادامه داده زن ایرانی را نمی توان با سخنانی که برخاسته از جهالت است، خانه‌نشین کرد.  
اما در این رابطه جای سئوال هست  که چرا  عوامل  اطلاعاتی و فحاش وهتاک و اتهام زن  موازی اوین نامه ی کیهان سربازجو شریعتمداری در داخل کشور اینان   در سایت های مجازی- اجتماعی همچون بالاترین هم حضور دارند و علیه مخالفان فرافکنی و.... می کنند. ولی مسئولین این شبکه مجازی حامی رفسنجانی نه اقدامی برای مهارشان نمی کنند که بطور غیر مستقیم مشوق شان می باشند .
درحالی که رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش  انتقاد از گسترش   بی‌اخلاقی ها در فعالیت های بعضی از جریان ها و گروه هایی کرده  که  فحاشی می کنند  و افزوده  خشم  زبان جهال انسان‌های کم ظرفیت  است  در مقابل  از  عقل  صلح، آرامش و اعتدال  دفاع کرده  وتأکید  از گریزان بودن  پرخاش و هیاهو   نموده است .
 بهرحال  رفسنجانی  برای اینک خامنه ای  و سانسورچیان رامخاطب فرار د اده باشد تصورات کسانی را که قدرت را حق مادرزادی خود می‌دانند، تقبیح کرده و گفته است  فکر می کنم بستن دریچه‌های اطلاعات و ارتباطات نتیجه‌ای معکوس میدهد و عقل سلیم به فکر فیلترینگ نیست.امید است با بازتاب  نظز رفسنجانی حامیان رفسنجانی در این شبکه ی مجازی بالاترین تجدید نظر در روش گزینه ای تبعیض آمیز خودی و غیر خودی و فیلتر کردن خود کنند ومانع از انتقال لینک های داغ مخالفان به صحفه داغ نشوند.
فرارو: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فکر می‌کنم بستن دریچه‌های اطلاعات و ارتباطات نتیجه‌ای معکوس میدهد و عقل سلیم به فکر فیلترینگ نیست.به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عصر امروز در دیدار جمعی از فعالین دانشجویی و سیاسی کشور، پرهیز از نزاع های سیاسی را شرط عقل و منطق در جامعه دانست و گفت: ادب و اخلاق، حکم می‌کند که انسان در گفتار و رفتار معتدل باشد و از افراط و تفریط پرهیز کند.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تشنج آفرینی در عرصه داخلی را کار کسانی دانست که میدانند جایی در میان مردم ندارند و افزود: در سیاست خارجی نیز دولتهایی هیاهو می‌کنند که در مقابل منطق ایران پاسخ قانع کنندهای به افکار عمومی جهان ندارند.وی جوانان را سرشار از شور و شعور خواند و گفت: احساسات جوانی و عقل سیاسی در 24 خرداد سال گذشته، روزی را خلق کرد که نا امیدی را از جامعه ایران برکند.هاشمی رفسنجانی حماسه سیاسی 24 خرداد را تفسیر عملی آیه «یدخلون فی دین الله افواجاً» در زمان معاصر دانست و گفت: شاید بعضی از حکومتها با کودتا بتوانند کشوری را بگیرند، امّا فتح مورد اشاره قرآن، استقبال فوج فوج مردم برای جبران گذشته‌هاست.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: عمیقاً معتقدم انتخابات 24 خرداد نتیجه آگاهی مردم است و به همین خاطر نسب به آینده امیدوارم.هاشمی رفسنجانی رشد آگاهی را برای تصمیمات جامعه بسیار سرنوشت ساز دانست و با اشاره به موفقیت‌های دختران و خانم‌ها در دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی، گفت: زنان فرهیخته نشان دادند که ورای اندیشه متحجرین، انسانهای عالم و ارزشمند هستند و آرای آنها تأثیرگذار است.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: زن ایرانی را نمیتوان با سخنانی که برخاسته از جهالت است، خانه‌نشین کرد، چون الگویی مانند حضرت فاطمه(س) دارند.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانشان با انتقاد از گسترش   بی‌اخلاقیها در فعالیتهای بعضی از جریانها و گروهها، فحاشی و خشم را زبان جهال انسان‌های کم ظرفیت دانست و گفت: عقلا به دنبال صلح، آرامش و اعتدال هستند و از پرخاش و هیاهو گریزانند، اما با منطق سخنان خود را می‌گویند.وی افزایش آمارهای جوانان تحصیلکرده را دستاورد مهم انقلاب اسلامی خواند و گفت: تحصیل کرده‌ها ظرفیتهای بالایی برای احقاق حقوق دارند که با زبان منطق و استدلال به دنبال آن میروند.هاشمی رفسنجانی تصورات کسانی را که قدرت را حق مادرزادی خود می‌دانند، تقبیح کرد و گفت: فکر میکنم بستن دریچه‌های اطلاعات و ارتباطات نتیجه‌ای معکوس میدهد و عقل سلیم به فکر فیلترینگ نیست.هاشمی رفسنجانی همچنین با تبریک تولد امام زمان(عج)، نیمه شعبان را عید همه مسلمانان و نقطه آغاز امید در دل انسانها دانست و گفت: هم جشن میلاد و هم صبر و انتظار برای منجی آخرالزمان سازنده است.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تشخیص راه حق توسط مردم را یکی از شروط ظهور امام زمان(عج) خواند و گفت: مثل زمان پیامبران که معجزات حسی داشتند و وقتی بشر به سطحی از تعقل و تفکر رسید که میتواند با کتاب تشخیص دهد، قرآن معجزه خالده خاتم پیامبران میشود.وی برقراری حکومت جهانی زیر یک پرچم و با کتاب واحد را رسالت حضرت حجت خواند و افزود: در روایات داریم که وقتی حجت بخواهند ظهور کنند، خداوند دستش را بر سر مردم می‌گذارد و عقل‌ها‌‌یشان کامل میشود. هاشمی رفسنجانی با تشریح عقاید اهل سنت و تشیّع درباره امام زمان گفت: تفاوت شیعه و سنی در ظهور حجت ماهیتی نیست و اجماع پیروان ادیان نیز در مقوله آخرالزمان عاقبت به خیری بشریت است.در آغاز این دیدار آقایان حائری از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، حق شناس، دبیر جبهه اصلاحات، ایرانی، دبیر کل حزب فرزندان ایران، حجتالاسلام والمسلمین مرتضوی، دبیر کل مجمع ایثارگران و جانبازان انقلاب اسلامی، سجاد زارع زاده از دانشگاه امیرکبیر، به طرح دیدگاههای خویش در خصوص مسایل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پرداختند.

No comments:

Post a Comment