Sunday, July 5, 2015

اقتصاد خرى خمينى و پيامدهاى 37 ساله آن

اقتصاد خرى خمينى و پيامدهاى 37 ساله آن
جواد شفايى
14 تیر-94

غيب شدن دكل نفتى زمينه ايى شد تا اين مقاله نوشته شود و عكسى كه ضميمه آن است، در واقع سمبل غارتگران و دزدانى است كه تئورى اقتصاد خرى خمينى را ثابت كرده و كاپ قهرمانى را از دست دزدان معروف كارائيب بربايند.
در رژیم سراسر آلوده به فساد که مشتی آخوند مفتخور وپاسدار با شرکای شان به مرکز قدرت رسیدند، زیرا که خمینی بنیانگذار این رژیم با خرمندرندی عوامفریبانه ی خاص خودش به قدرت پريده بود و سپس اين قدرت را با قوم قبيله اش انحصاری اش كرد، برای اینکه بتواندسازمان های انقلابی و سیاسی را از صحنه خارج کند، طرح اشغال سفارت آمریکا در تهران را اجرا کرد که منجر به سقوط دولت موقت مهندس بازرگان شد، درادامه به پایگاه روشنفکری و پایگاه مبارزه با ارتجاع واستبداد داخلی واستعمار خارجی یعنی دانشگاه ها مورد یورش سراسری قرارگرفت و برای 3سال تعطیل گردید.
آنگاه با شعار صدور انقلاب مداخله گری درامورداخلی عراق دنبال شد تا که منجربه جنگ 8 ساله شد که خمینی آن را موهبت الهی ناميد،عجیب اینکه هنگامیکه جنگ ایران و عراق ادامه داشت و هرروز روستاها وشهرها وزیر ساخت های کشور نابود و تخریب می شد، ولی برخی از پاسداران با انتقال تکه پاره های آهن آلات الومینومی جنگی به پشت جبهه جنگ ايران و عراق و فروش آن از طریق دلال و واسطه مشغول انباشت پول های بادآورده شدند و رقیب برای آقازاده هایی شدند که ازطریق اقتصاد خری خمینی ودریافت موافقت اصولی و واردات اجناس واقلام وکالاها باارز دولتی وفروش در بازار آزاد دنبال می شد و بمرور صاحب ثروت های نجومی بادآورده شدند، درنهایت منجر به رشد پدیده ی آقازاده پروری شد،
همچنین شرکای دیگر همچون باندمافیایی غارتگر مؤتلفه ی بازارهم با نفوذ در وزارت بازرگانی و اتاق اصناف بازرگانی وامتیاز انحصاری واردات شکر و چای و پارچه سیاه چادری باارز دولتی به سرعت جزو صاجبان ثروت های بادآورده ای شده اند که همچنان غارتگری شان ادامه دارد.همینطور پس از آتش بس وسرکشی جام زهرشکست و فرارسیدن دوران سازندگی رفسنجانی نوبت غارتگری پیمانکاران پاسداران و بسیج رسید تا که با انعقاد قراردادهای غیر کارشناسانه ی جاده سازی و سدسازی ها با دولت دلارهای بسیار هنگفت نفتی نصیب خود کنند ، كنار این عارتگرى، سیاست پیگیری برنامه ی هسته ای را باشدت دنبال کردند که قابل محاسبه نیست از این طریق چه میزان از درآمد نفت کشوررا به خود اختصاص دادند ، تاجاییکه برای افزایش بیشتر سهم خواهی دلارهای نفتی سیاست چراغ خاموش چندلایه وپیچیده را دنبال کردند تا احمدی نژاد را رئیس جمهور کنند. تا درتورسفرهای ماراتونی استانی اش شعار انرژی هسته ای حق مسلم ماست را سر بدهد وتأکید کند تحریم ها اثری ندارند و ادعا کند قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل ورق پاره هایی بیش نیستند.ازسوی دیگر پاسداران با حمایت خامنه ای احمدی نژاد را بطور سیستماتیک به سوی رفسنجانی واعضای خانواده کیش می دادند تا درمجمع مصلحت نظام مخالفت باواگذاری شرکت هاو بانک ها و مؤسسات دولتی به پاسداران و بسیجیان نتواند مخالفت کند، تا جاییکه خیز برای مصادره ی 250 میلیارد دلار سرمایه ودارایی های دانشگاه آزاد برداشته شد که به دلیل پایان 8 ساله ی ریاست جمهوری احمدی نژاد طرح ناموفق ماند.
البته بازار بساز وبی اندازی برجک سازی ها و خرید و فروش ارزهای خارجی پول های بسیار سنگین مفت باداورده یکشبه جابه جاشد وتوی کیسه شرکای غارتگران حاکم ریخته شد. در عوض هرروز دامنه ی شکاف طبقاتی عمیق تر می شد و برآمار اقشار کم درآمد تهی دست و حاشیه نشینان و کارتون خوابان افزوده شد،
بهرحال بمرور بازار آلودگی فساد،رشوه، رانتخواری، دزدی، اختلاس و غارتگری آنچنان نهادینه شد که از اختلاس از 123 میلیارد تومان بانکی مرتضی رفیقدوست برادرمحسن رفیقدوست فرمانده سپاه پاسداران در دوران رفسنجانی و 49 میلیاردتومانی شهرام جزایری دولت خاتمی به رقم 3 هزار میلیارد تومان اختلاس بانکی دوران احمدی نژاد رسید .در حالیکه احمدی نژاد ادعای عدالت محوری و پاک ترین دولت تاریخ داشت و اصولگرایی بود که سخت مورد حمایت خامنه ای و پاسداران بود.
عجیب تراینکه درشرایطی که بدلیل اختلاف و رقابت بین خامنه ای و رفسنجانی قوه قضاییه برای مهدی رفسنجانی پرونده تشکیل داد و محاکمه و محکوم به حبس وجریمه نقدی شده است ولی پرونده مسدود شدن حساب بیش از 2 میلیارددلاری در یک بانک لندن مجتبی خامنه ای اصلاً مطرح نشد.
نتیجه اینکه دستآورد چنین سیاستی خاکستر نشین شدن اقشار محروم جامعه شده که اکثریت جمعیت کشوررا تشکیل می دهند . تاجاییکه میلیون ها دانش آموزان خانواده های محروم به دلیل فقر اقتصادی مجبور به ترک میزکلاس های درس مدارس و تبدیل به کودکان کار خیابانی شده اند.
كناراين غارتگرى پدیده ی شوم اعتیاد و تن وکلیه فروشی و فرار مغزها از کشور با واردات خودروهای خارجی چندمیلیاردی هم درحال رشد است،
به هر حال حکومتى كه از روز اول بنايش برمبنای اقتصاد خرى از سوی خمینی گذاشته شد. در ادامه رفسنجانی گفت مشکل نه گرانی که ارزانی است، خاتمی ادعای جامعه مدنی وتوسعه سیاسی کرد که این توسعه احمدی نژاد تحویل داد چون جای توسعه اقتصادی شده بود .خامنه ای هم چاشنی منشور 8 ماده ای اش اقتصاد جهادی، مقاومتی را ضمیمه کرد که در دفاع از برنامه هسته ای و اهداف نظامی آن بوده است که منجر به شرایط کنونی شده است که هر روز خبر جديدى از دزدى هاى نجومى از راه مى رسد که شامل شکل و شمایل گوناگون می شود که یا به شكل وام گرفتن باشد و يا پيش فروش نفت و يا زمين خواری و بساز و بی انداز املاك و باندهای مافیایی مواد مخدر وکالاهای قاچاق باشد که هرروز بیشتر جیب مردم محروم خالی وسفرهای شان تهی تر می شود.
آرى در رژیم آلوده به فساد که قوه قضاییه روزانه احکام اعدام ودار زدن آفتابه دزدان صادر می کند، درعوض بازار کلان دزدان و کلاهبرداران و زمین خوران و اختلاس گران و غارتگران حاکمان و آقازاده ها وشرکای شان داغ داغ است. آنچنانکه نهاد سالم غیر آلوده ای دراین رژیم یافت نمی شود .
فاجعه اینجاست که شرایط آلوده به فساد تحمیلی به جامعه طوري است که اخلاق و رفتار مردم خوب ما دچار دگرگونی یا مصيبت و سقوط شده است. چون روزى نيست كه سر موضوعات جزیی قتل وجنایت و ناهنجاری های اجتماعی به سادگی به وقوع می پیوندد .
بنابراین حتی اگر چنانچه مذاکره هسته ای هم به توافق برسد وتحریم ها لغو گردد، ولی چون باتجربه 37 ساله به اثبات رسیده که ساختار این رژیم ارتجاعی و آلوده به فساد و اصلاح ناپذیر است نه تغییرات مهمی به نفع مردم اتفاق می افتد که محال است موجب رشد ترقی وپیشرفت کشور و باز شدن فضا و فاصله گرفتن از سیاست سرکوب و سانسور ونقض حقوق بشر و جنگ افروزی و صدور تروریسم و بحران وارتجاع به برون مرز شود.لعنت بر خمينى بنيانگذار اين حكومت ننگين كه مردم خوب و مهربان ايران زمين را به روز سياه نشانده است.
جواد شفايى

No comments:

Post a Comment