Thursday, December 11, 2014

ادعای ورود 17 میلیون 500 هزار نفر زائر به کربلا

ادعای ورود 17 میلیون 500 هزار نفر زائر به کربلا. 21آذر-93 
  
ادعای خبر کپی و رله شده ای که از سوی راديو فردا به مناسبت اربعين گزارش شده كه 17 ميليون و 500 هزار نفر زائر شيعه وارد كربلا شده اند، این ادعای غلوآمیز ترجمان آنسوی ادعای ارتش 20 میلیونی خمینی ضد بشر دردوران جنگ است .همچنین شعار «کربلا کربلا ما داریم می آییم» ضمن اینکه شعار نشخوار شده ی دوران جنگ خانمانسوز 8 ساله است که منتهی به شکست و سرکشی جام زهر شد و باز یادآور  چرندياتي است كه خمينى جنايتكار هزاران هزاركودك را از پشت نيمكت هاى مدارس به كشتار گاه جبهه هاى جنگ خانمسوزبرد و به كشتن داد.چون مي گفت راه قدس از کربلا می گذرد،اما حال كه ميراث خوران خمينى شعار جنگ علیه داعش را سرمی دهند و از سويى ائتلاف جهانی مبارزه با داعش حاضر نشدند آخوندها را به بازی بگيرند،به همين دليل رژيم ابتدا پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس را مطرح كرد ومدعی شد که به تنهایی   وی  مؤثرتر از اتئلاف جهانی علیه داعش در عراق می جنگد . درحالیکه هم سازمان ملل كه ياروغارآخوندهاست و هم بسيارى از كشورها، ورود وحضور این پاسدار تروریست در عراق را غیر قانونی اعلام كردند. ولی عجیب است که راديو فردا بدون بررسی صحت و سقم  خبر بلندگوی تبلیغاتی وزیر دفاع عراق شده  و با رله ی این ادعای دیکته شده مزخرف غیر واقعی آخوندى  به يارى رژيم شتافته است و در خبر خود چنين نقل مي كند كه قبلا رسانه‌ها از عراق گزارش داده بودند که مرز ایران و عراق در شهر مهران در استان ایلام به دلیل «نبود امکانات» برای خیل زائران ایرانی در آن سوی مرز، از سوی عراق تعطیل شده است. اما عقیل الطریحی استاندار کربلا به خبرگزاری فرانسه گفته است که خیل عظیم زائران قابل پیش بینی بود، چرا که این زائران این اقدام را به عنوان عملی مبارزه طلبانه مقابل تروریست‌های افراطی داعش تلقی می‌کنند. البته  نه رله کننده خبر ونه تولید کننده اش به خود زحمت ندادندد تا بگویند این رقم 17 میلیون و 500 هزار نفر  درکجا اسکان داده شدند؟
بهرحال  از شما دعوت ميكنم  از  خبر راديو فردا بازدید کنید. جواد شفايى
عراق: ۱۷ میلیون زائر شیعه برای مراسم اربعین وارد کربلا شده‌اند
خالد العبیدی وزیر دفاع عراق می‌گوید که شمار زائران کربلا برای شرکت در مراسم اربعین کشته شدن امام سوم شیعیان در سال جاری به رکورد ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسیده است.به گزارش خبرگزاری فرانسه، چهار و نیم میلیون نفر از این زائران از ۶۰ کشور مختلف و ۱۳ میلیون آن‌ها خود عراقی‌ها هستند.اربعین حسینی مراسمی است که در چهلم کشته شدن امام سوم شیعیان در صحرای کربلا همه ساله برگزار می‌شود و یکی از پر ازدحام‌ترین مراسم دینی اسلامی است که به شیعیان تعلق دارد.
امسال روز اربعین مصادف با ۲۲ آذرماه است.
رسانه‌های ایران نیز از حضور یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر ایرانی در این مراسم خبر داده‌اند.
خبرگزاری فرانسه روز پنج شنبه ۲۰ آذرماه گزارش داد که بر اساس اعلام مقامات عراقی شمار زائران ایرانی به حدی بوده است که مقامات عراقی در تایید شمار دقیق زائران با مشکل مواجه شده‌اند.قبلا رسانه‌ها از عراق گزارش داده بودند که مرز ایران و عراق در شهر مهران در استان ایلام به دلیل «نبود امکانات» برای خیل زائران ایرانی در آن سوی مرز، از سوی عراق تعطیل شده است.
عقیل الطریحی استاندار کربلا به خبرگزاری فرانسه گفته است که خیل عظیم زائران قابل پیش بینی بود، چرا که این زائران این اقدام را به عنوان عملی مبارزه طلبانه مقابل تروریست‌های افراطی داعش تلقی می‌کنند.داعش که بعد‌ها نام خود را به «حکومت اسلامی» تغییر داد، از تابستان امسال بخش‌های قابل توجهی از عراق و سوریه را به کنترل خود در آورده و گزارش‌هایی از کشتار وسیع شیعیان به دست آنها منتشر شده است.الطریحی می‌گوید شمار بسیار زیاد زائران باعث شده است که مقامات عراق در طرح‌های امنیتی کربلا تجدید نظر و مسیرهای جدیدی برای تردد زائران به کربلا باز کنند.
کربلا در ۷۰ کیلومتری بغداد پایتخت عراق واقع شده است. چندین هفته قبل نیروهای داعش در منطقه جرف الصخر میان مسیر کربلا- بغداد با شکست مواجه شدند.حسن الراشد وزیر ارتباطات عراق می‌گوید که تمامی مناطق اطراف شهر کربلا هم اکنون در کنترل نیروهای دولتی قرار دارد و آخرین شکست داعش در منطقه جرف الصخر توسط نیروهای «بدر» عراق با کمک ایران انجام شده است.در سال‌های گذشته زائران شیعه همواره در جریان مراسم اربعین در کربلا مورد حمله انتحاری و بمب گذاری‌ها قرار گرفته بودند، اما در سال جاری گزارش‌های بسیار کمی از این حملات منتشر شده است.

No comments:

Post a Comment