Saturday, December 20, 2014

تصاویر طبخ آش 80 تنی در شیراز

بدلیل اینکه  تضاد و اختلافات در رأس  رژیم ولایت فقیه سخت بالا گرفته  به خصوص  اینکه  با وجود اینکه روحانی موقع تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری  قول رفع حصر خانگی  موسوی و کروبی را داده بود . بعلاوه  اخیراً علی مطهری هم درخواست رفع حصر اینان را داد . ولی وی از سوی منتقدان دولت و مخالفان کروبی و موسوی متهم به حمایت از فتنه ی آمریکایی  88شد. همچنین پیدا شدن سر وکله ی داعش و اعمال ضد انسانی که مرتکب شده  است، موجب شده  تا دکان و بازار دین ابزاری  شده رژیم ولایت فقیه بشدت زیر سئوال برود و سبب کسادی این دکان دین فروشی شود و یواش یواش پائین در حال کشیدن  کرکره اش شود. بنابراین تلاش می شود تا هرروز به شکل و شمایل خاص   وترفندهای گونان  با رنگ ولعاب تبلیغاتی رونق به این  کسادی داده و  بازار دین ابزاری همچون  دوران جنگ موهبت الهی خانمانسوز باز داغ  گردد .  برای همین  یک روز بسیج اعزام  به اربعین کربلا  با ادعای حضور 20 میلیونی برای مبارزه علیه ی داعش  و آمریکاداده  شد. در صورتیکه تعدادی از اعزام شدگان  در کربلا فوت نمودند و برخی هم موقع بازگشت به ایران بر اثر تصادف  در جاده ها کشته شدند.  در ادامه  طرح پیاده روی زواران از شهرهای نزدیک به مشهد تدارک دیده شد که گزارش شده 200 نفر  از این زواران از مسمومیت  منو اگسید ازمرگ نجات یافتند و 4 نفر دیگر از زیر آوار سقف خانه بیرون کشیده و جان بدر بردند . اکنون نیز  برای برنامه آش نذری 80 تنی  به مناسبت 28 ماه صفردر شیراز تبلیغ شده است .
 اما  در این مورد سئوال است که چگونه 80 تن  آشی است که نیاز به  چند لاشه گوست گوسفند دارد؟ لابد جواب این است توی آش  از گوشت استفاده نمی شود . همینطور جمعیت شیراز چقدر است؟ چند در صد این جمعیت محروم اند  و زیر خط فقر اقتصادی به سر می برند؟ این آش  به حساب 80 تنی  قرار است چگونه و بین چه کسانی توزیع  گردد؟ آیا آش نذری شامل حال همه محرومان این شهر می شود؟ مهمتر اینکه آیا با توزیع یک وعده آش نذری تبلیغاتی در 28 صفر مشکل فقر ومحرومیت در این شهر و شهرهای دیگر کشور حل می شود؟
بهرحال لینک دو گزارش خبری مسمومیت 200 زوار پیاده  امام رضا و از زیر آوار درآوردن 4 زوار دیگر ضمیمه شده است.
(تصاویر) طبخ آش 80 تنی در شیراز
(تصاویر) طبخ آش 80 تنی در شیراز
(تصاویر) طبخ آش 80 تنی در شیراز
(تصاویر) طبخ آش 80 تنی در شیراز
(تصاویر) طبخ آش 80 تنی در شیراز
(تصاویر) طبخ آش 80 تنی در شیراز
(تصاویر) طبخ آش 80 تنی در شیراز
(تصاویر) طبخ آش 80 تنی در شیراز
(تصاویر) طبخ آش 80 تنی در شیراز
(تصاویر) طبخ آش 80 تنی در شیراز
فراروهمزمان با 28صفر مؤسسه فرهنگی مذهبی امام هادی(ع) شیراز با مشارکت مردم اقدام به پخت آش 80 تنی در بوستان خلدبرین این شهر کرد.طبخ این آش برای سیزدهمین سال متوالی است که انجام می‌شود و هزینه‌ای بالغ بر 120 میلیون تومان برای پخت آن صورت گرفته است.600 آقا، 100 خانم، سه آشپز و یک سر آشپز پخت این آش را برعهده دارند و تعداد 50 دیگ برای طبخ تدارک شده که بر هر پنج دیگ یک نفر نظارت می‌کند. بیش از 120 رأس گوسفند در قالب 2300 کیلوگرم گوشت، 4000 کیلوگرم برنج، 1500 کیلوگرم نخود، 1500 کیلوگرم عدس، 2500 کیلوگرم لوبیا چیتی و 100 کیلوگرم ترخون برای طبخ این آش آماده شده است. عکس های ایرنا از طبخ این آش را در زیر می بینید.

No comments:

Post a Comment