Monday, April 20, 2015

تصویر سفر توریستی سیاحتی و اقتصادی و زیارتی گروه 24 نفره آمریکایی به ایران

 
 هرچه حامیان دولت روحانی دربرون مرز به خصوص آنانکه مقیم آمریکا هستند تلاش می کنند با شیوه های گوناگون همچون  سرمایه دارهای توریست آمریکایی راتشویق وگردآوری  کنند واز طریق مسافرت با قطار به سوی شهرهای ایران راهی و فضایی ایجاد کنند تا بتوانندبا گفتگوهای اقتصادی  با دست اندران  دولت روحانی  هم کمک به ایجاد رابطه ی بهتر میان دوکشور متخاصم کنند .هم مکمل تقویت مذاکره هسته ای شود تا درنهایت توافق هسته ای به ثمر نشیند و سرمایه گذاران آمریکایی بتوانند با خیال آسوده همراه با تضمین در ایران سرمایه گذاری کنند تااوضاع  اقتصادی از بحران خارج گردد و رونق بگیرد .غافل از آنکه منتقدان دولت روحانی ومخالفان مذاکره هسته ای این تلاش ها را خنثی و بساط تدارک دیده شده را برهم می زنند . بطور مثل در شرایطی  که  روزنامه نیویورک تایمز آمریکا  گزارش داده است هفته گذشته یک گروه از توریست ها و سرمایه گذاران بالقوه آمریکایی به منظور بررسی امکان سرمایه گذاری در ایران به تهران سفر کرده اند.تا با ترسیم چشم انداز توافق نهایی هسته ای بین ایران و گروه 1+5 به تهران با مقامات مسئول در رژیم وارونه ی ولایت فقیه بتوانند  درباره فرصت های سرمایه گذاری در ایران گفت و گو کنند.
در ادامه ی  گزارش  نیویورک نایمز  افزوده شده  این گروه هفته گذشته در حالی در یکی از لوکس ترین رستوران های تهران به منظور صرف ناهار و گفت و گو با مقامات ایرانی جمع شدند که آهنگ معروف " هپی " اثر "فارل ویلیامز" خواننده آمریکایی از سیستم صوتی این رستوران پخش می شد. گذشته ازاینکه باید منتظر واکنش انتقادی اخوندهای حوزوی در این مورد ماند که چگونه وزیر ارشاد دولت روحانی را زیر تیز سئوال و فتواهای تند انتقادی  خود می برند. از سوی دیگر موضع تند انتقادی تهدیدآمیز پاسدار سلامی قابل توجه است .چون برای اخلال گری در روند مذاکره هسته ای تهدیدکرده است هرکه به بازرس های آژانس اتمی اجازه دهد از پایگاه های نظامی بازدید کند همکاری بادشمن کرده ووطن فروش است و افزوده پاسخ بازرسان سرب داغ است .
همچنین غلامحسین اسماعیلی  رئیس کل دادگستری استان تهران در جمع خبرنگاران در رابطه با پرونده جیسون رضاییان  گفته است:  این پرونده به شعبه‌ای در دادگاه انقلاب ارجاع شده و در حال رسیدگی است و افزوده این پرونده دارای زوایای مختلفی است و حجم پرونده نیز زیاد است . بنابراین . رسیدگی به این پرونده  طولانی شده است . ولی طبق روال رسیدگی به امور پرونده‌ها، به این پرونده نیز رسیدگی می‌شود و در فرصت مناسب نیز رای مقتضی صادر خواهد شد.
 بهرحال بنابر گزارش ها این گروه 24 نفره علاوه بر تهران سفری نیز به شیراز داشته و از اماکن تاریخی و باستانی این شهر بازدید کرده است. " ند لامونت" یکی از اعضای این گروه که پیشتر سیاستمدار بوده و هم اکنون یک کارآفرین خدمات دیجیتال است درباره این سفر به نیویورک تایمز گفت: " اینجا همه ما را دوست دارند."این گروه با ویزای توریستی به ایران آمده و هدف از سفر خود را توریستی اعلام کرده اند اما در جریان سفر خود به ایران فرصت های سرمایه گذاری را نیز مورد بررسی قرار داده اند.جالب اینکه این گروه آمریکایی برای عادی سازی و بستن دهان حوزویان منتقد به شهر مذهبی قم هم رفته و در آنجا با یکی از آیت الله های ارشد دیدار داشته اند. تد لامونت می گوید در دیدار با آیت الله بی نام ونشان نقل کرده  ایشان از دوره تغییر در ایران سخن گفت. من از او پرسیدم این همه شعار مرگ بر آمریکا هنوز بر درودیوار دیده می شود و او در پاسخ گفت این شعار برای یک دوره متفاوت بوده است و حالا ایران وارد دوره جدید شده است. همین مورد آخری کافیست تا موجب تحریک وواکنش انتقادی منتقدان دولت روحانی و سفرتوریست های آمریکایی به تهران شود.

سفر گروه 24 نفره آمریکایی به ایران
سفر گروه 24 نفره آمریکایی به ایران
به گزارش عصر ایران بر اساس گزارش این روزنامه آمریکایی گروهی از سرمایه گذاران آمریکایی همزمان با ترسیم چشم انداز توافق نهایی هسته ای بین ایران و گروه 1+5 به تهران رفته اند تا با مقامات مسئول ایران درباره فرصت های سرمایه گذاری در ایران گفت و گو کنند.این گروه هفته گذشته در حالی در یکی از لوکس ترین رستوران های تهران به منظور صرف ناهار و گفت و گو با مقامات ایرانی جمع شدند که آهنگ معروف " هپی " اثر "فارل ویلیامز" خواننده آمریکایی از سیستم صوتی این رستوران پخش می شد.بنابر گزارش ها این گروه 24 نفره علاوه بر تهران سفری نیز به شیراز داشته و از اماکن تاریخی و باستانی این شهر بازدید کرده است. " ند لامونت" یکی از اعضای این گروه که پیشتر سیاستمدار بوده و هم اکنون یک کارآفرین خدمات دیجیتال است درباره این سفر به نیویورک تایمز گفت: " اینجا همه ما را دوست دارند."این گروه با ویزای توریستی به ایران آمده اند و هدف از سفر خود را توریستی اعلام کرده اند اما در جریان سفر خود به ایران فرصت های سرمایه گذاری را نیز مورد بررسی قرار داده اند.این گروه آمریکایی به شهر مذهبی قم هم رفته اند و در آنجا با یکی از آیت الله های ارشد دیدار داشته اند. تد لامونت می گوید در دیدار با آیت الله ایشان از دوره تغییر در ایران سخن گفت. من از او پرسیدم این همه شعار مرگ بر آمریکا هنوز بر درودیوار دیده می شود و او در پاسخ گفت این شعار برای یک دوره متفاوت بوده است و حالا ایران وارد دوره جدید شده است.تصاویر زیر حضور این گروه از آمریکایی ها را در رستورانی در تهران و نیز در پارک لاله تهران روایت می کند.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: رای پرونده جیسون رضاییان در فرصت مناسب صادر می‌شود.غلامحسین اسماعیلی در حاشیه اولین گردهمایی سازماندهی رابطین فرهنگی دادگستری استان تهران با حضور در جمع خبرنگاران در رابطه با پرونده جیسون رضاییان گفت: پرونده به شعبه‌ای در دادگاه انقلاب ارجاع شده و در حال رسیدگی است.وی درباره‌ دلیل طولانی شدن رسیدگی به این پرونده اظهار کرد: این پرونده دارای زوایای مختلفی است و حجم پرونده نیز زیاد است.رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: همچنین شعبه مربوطه دارای پرونده‌های متعدد است و طبق روال رسیدگی به امور پرونده‌ها، به این پرونده نیز رسیدگی می‌شود و در فرصت مناسب نیز رای مقتضی صادر خواهد شد.اسماعیلی همچنین در رابطه با آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی گفت: پرونده در خدمت دادستان است و هنوز به دادگاه نرفته است.وی درباره‌ پرونده مرگ عموی هادی ساعی گفت که اتفاق جدیدی در رابطه با این پرونده رخ نداده است.

No comments:

Post a Comment