فرهنگ وآموزش وپرورش یعنی چه وچه مکانی است و چه وظایفی
دارد؟فرق بین این مکان با بازداشتگاه و زندان وشکنجه کردن چیست؟ جایگاه آموزش
وپرورش در رژیم وارونه ی ولایت فقیه چگونه است؟ چه معیار وضابطه ای برای استخدام
معلمان وجوددارد؟ رفتار برخی از معلمان با دانش آموزان چگونه است؟ نقش حراست
وانجمن های اسلامی معلمان یا تفتیش کنندگان عقایددر مدارس چیست؟ حقوق قشر زحمتکش معلمان چقدر است و چه فرقی
با حقوق سایر کارمندان دولت دارد؟ دلیل تجمعات اعتراضی اخیر معلمان ناشی از چیست؟
فرق بین مدارس انتفاعی یا غیرانتفاعی یا
دولتی چیست؟ چه فرقی بین دانش آموزان ومعلمان اینگونه مدارس وجود دارد؟دلیل ترک تحصیل
چند میلیون دانش آموزان مدارس متعلق به خانواده های محروم وتهی دست چیست؟ چرا
اینان تبدیل به کودکان کار خیابانی شده اند؟ عامل یا مقصرا صلی کیست؟ همانگونه که
سئوال است محور خبر تنبیه بدنی دخترد انش آموز کلاس پنجم دبستان توسط آموزگار درروستای قره رود در استان همدان که راهی بیمارستان شد دلیل چیست و
مقصر کیست؟ وقتی ساختار از ریشه غلط است آیا راه حل انفصال دایم واخراج معلم خاطی
است؟ ازسوی دیگر وقتی در سیستم آموزشی کشور تنبیه بدنی چاشنی فقر ومحرومیت و تبعیض
جنسیتی و.... شده باشد چه انتظاریست تا درچنین فضایی دانش آموزان نرمال پرورش وتحویل جامعه داده شود درصورتی که دانش آموزان سرمایه اصلی کشور می باشند؟ چون
نهاد آموزشی یکی از نهادهای مهم و زیرساختی هرکشوری می باشد. برای اینکه تأمین کننده
نیازهای گوناگون اجتماعی وتخصصی وفنی وعلمی و..... آینده کشور است . حال بماند در
رژیم وارونه ی و لایت فقیه ضمن میلیون هادانش آموزان ترک تحصیل کرده و تبدیل به کودکان کار خیابانی شده آمار رشد مصرف مواد
مخدرو اعتیاد وکاهش سن اعتیاد دختران و پسران دانش آموز هم معضل جدی وبزرگ دیگریست. تصاویر و فیلم ضمیمه شده است.
جالب اینکه روش تنبیه فقط در مدارس آموزش و پرورش رژیم و ارونه ی ولایت فقیه اعمال نمی شود ، بلکه شبکه مجازی - اجتماعی بالاترین هم روش تنبیه ومجازات خاص خودش را دارد . زیرا که حساب کاربری من در این شبکه زنجیروار با اتهام نقض قوانین و زبان ومحتوای نامناسب پست ها و استناد رد گزارشات کاربران مسدود می شود . بطور مثال پس ازبسته شدن دو هفتگی حساب کاربری ام با اتهام مشابه بلافاصله پس از 2-3 روز مجدداً با همین اتهام برای دو هفته بسته شده است. بنابراین راهی جز روشنگری نمی ماند.چون قرارنیست الگوی سانسور مطبوعات و فیلتر فیس بوک و شبکه های اجتماعی - مجازی داخل کشور در بالاترین و سایر شبکه های اجتماعی - مجازی دنبال شود وواکنش اعتراضی روشنگرانه نکرد.
جالب اینکه روش تنبیه فقط در مدارس آموزش و پرورش رژیم و ارونه ی ولایت فقیه اعمال نمی شود ، بلکه شبکه مجازی - اجتماعی بالاترین هم روش تنبیه ومجازات خاص خودش را دارد . زیرا که حساب کاربری من در این شبکه زنجیروار با اتهام نقض قوانین و زبان ومحتوای نامناسب پست ها و استناد رد گزارشات کاربران مسدود می شود . بطور مثال پس ازبسته شدن دو هفتگی حساب کاربری ام با اتهام مشابه بلافاصله پس از 2-3 روز مجدداً با همین اتهام برای دو هفته بسته شده است. بنابراین راهی جز روشنگری نمی ماند.چون قرارنیست الگوی سانسور مطبوعات و فیلتر فیس بوک و شبکه های اجتماعی - مجازی داخل کشور در بالاترین و سایر شبکه های اجتماعی - مجازی دنبال شود وواکنش اعتراضی روشنگرانه نکرد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان
درخصوص موضوع تنبیه بدنی یک دانش آموز دختر پایه پنجم دبستان توسط آموزگارش در
روستای قره رود استان همدان گفت: این موضوع درحال بررسی است و معلم خاطی تا بررسی
کامل حادثه از کار معلق شد.به گزارش باشگاه خبرنگاران، عبدالرضا
فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان افزود: بر اساس گزارشی که به ما ارائه
شد در روستای قره رود استان همدان یک آموزگار دختر دانش آموز پایه پنجم دبستان خود
را تنبیه بدنی کرده است.وی ادامه داد: این موضوع در حال بررسی
است اما خانواده دانش آموز از بیان واقعیت واهمه دارند لذا تا روشن شدن موضوع این
معلم از کار معلق است.مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان
خاطرنشان کرد: برای رسیدن به واقعیت موضوع باید از تمام دانش آموزان کلاس پرس و جو
شود و اگر محرز شد که معلم خاطی است وی را به مراجع قانونی خواهیم سپرد.وی گفت:
تیمی از مسولان آموزش و پرورش استان از این دانش آموز در بیمارستان عیادت کرده و
حال وی را رضایت بخش اعلام کرده اند . منبع : .فرارو
No comments:
Post a Comment