Monday, September 22, 2014

تصاویر واژگونی 7 واگن قطار و فاجعه زیست‌محیطی در رودخانه ی سزارِ درود در لرستان!.

 
فکر می کنید افزایش آنار تصادفات و مرگ و میرهای جاده های کشور ناشی از چیست که به خیابان های شهرهای ایران  همسرایت کرده است . طوریکه آمارتلفات جاده ها بیش از آمارکشته شدگان جنگ خانمانسوز 8 ساله ی ا یران وعراق شده است که خمینی آن را موهبت ا لهی نامید؟ یا دلیل سقوط هواپیماهای مسافری ونظامی وخروج ریل واگن های قطارهای باری ومسافری چیست که این روز ها افزایش چشم گیری یافته است ؟ عامل چیست؟  یا مقصر اصلی کیست؟  آیا رانندگان خود رو ها و قطار و خلبانان هستند . یا غیراستاندارد بودن جاده ها و خودروها و فرسودگی  و از رده خارج بودن هواپیماها و قطار وواگن ها وریل های راه آهن می باشد . یانه اینها معلول است وریشه ی اصلی  سیستم حکومت مداری رژیم ولایت فقیه داعشی ودولتمردانش هستند ؟
سئوال است .مگر ایران بدلیل داشتن ذخایر ومنابع فراوان نفتی وگازی کشور ثروتمندی نمی باشد؟  ولی چقدر هزینه ی جنگ ویرانگر 8 ساله ایران وعراق شد و چه دستآوردی داشت؟ چرا خمینی اصرار بر 7 ساله ادامه ی آن ورزید؟ چرا آنرا موهبت الهی نامید؟
چقدر تا کنون برنامه ی هسته ای هزینه داشته و تولید یا نتیجه اش چه بوده است؟ برای چه سیاست تحریم ها اعمال گردید وپیآمدهایش برروی ا قتصاد کشور وزندگی مردم ایران چه بوده است؟
 چه میزان در طول 36 سال صرف هزینه یا قدامات تروریستی برون مرزی شده وصدور بحران وارتجاع ومداخله گری در امور داخلی کشورهای منطقه و همسایه چقدر هزینه داشته است؟ چه مبالغ مالی وتسلیحاتی به حزب الشیطان لبنان وحماس وجهاد اسلامی فلسطین و بشار اسد جنایتکار داده شده است؟
حال بماند که چه میزان بودجه ی کشور اختصاص به  نهادهای اطلاعاتی و امنیتی وارگان های سرکوبگر  داده می شود یا هزینه صرف برگزاری همایش ورزمایش نظامی و پاسداری و بسیجی وانتظامی و آزمایش موشک های برد کوتاهو متوسط ودورد داده می گردد؟
اماگر چنانچه حکومت دمکراتیک ودرخدمت مردم بود وبه فکر سازندگی و آبادانی کشور می بود و زیرساخت های اساسی کشور بازسازی می شد . از جمله سیستم مواصلاتی کشور ترمیم و باز سازی می گردید و از خودروها وواگن های جدید قطار و هواپیما های مدرن و پیشرفته استفاده می شد . آیا آن موقع بازهم شاهد بودیم  که گزارش شود  نشت مواد شیمیایی ناشی از خارج شدن قطار باری از ریل به داخل رودخانه سزار استان لرستان سبب از بین رفتن هزاران قطعه از آبزی های  رودخانه سزار در استان لرستان شده که در  شامگاه چهارشنبه هفته جاری  این فاجعه رخ داد که بدلیل  واژگونی قطار باری در مسیر رودخانه سزار در شهرستان دورود بود که  موجب ورود هزاران لیتر سود سوزآور به درون این رودخانه آنهم در شرایط بحران کم آبی کشور شده است که جدا از  تلفات بالای ماهی ها در رودخانه سزار  سبب رسانه ای شدن  فاجعه زیست محیطی شد . تازه گفته شده خبرش بخاطر این رسانه ای شد  تا مسئولان در اطلاعیه هایی از مردم بخواهند از استفاده ماهی ها و آب این رودخانه تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.
بهرحال واژگونی قطار باری در سه کیلومتری جنوب شهر دورود و در محل تلاقی رودخانه های تیره و ماربره اتفاق افتاد و طی آن با خروج هفت واگن باری از ریل که از این تعداد پنج واگن حامل سود سوزآور بودند رودخانه سزار دچار آلودگی شد.در این حادثه مواد شیمیایی درون یک واگن به طور کامل در رودخانه تخلیه شدو باعث تلف شدن نزدیک به 120 هزار قطعه آبزی در این رودخانه شد.
حال با توضیحی که داده شد خودتان قضاوت کنید مقصر اصلی کیست؟

فرارونشت مواد شیمیایی ناشی از خارج شدن قطار باری از ریل به داخل رودخانه سزار استان لرستان سبب از بین رفتن هزاران قطعه از آبزی های این رودخانه شده استبه گزارش فرارو، شامگاه چهارشنبه هفته جاری واژگونی قطار باری در مسیر رودخانه سزار در شهرستان دورود موجب ورود هزاران لیتر سود سوزآور به درون این رودخانه شد.این در حالیست که تلفات بالای ماهی ها در رودخانه سزار موجب رسانه ای شدن این فاجعه زیست محیطی شد تا مسئولان در اطلاعیه هایی از مردم بخواهند از استفاده ماهی ها و آب این رودخانه تا اطلاع ثانوی خودداری کند.واژگونی قطار باری در سه کیلومتری جنوب شهر دورود و در محل تلاقی رودخانه های تیره و ماربره رخ داد و طی آن با خروج هفت واگن باری از ریل که از این تعداد پنج واگن حامل سود سوزآور بودند رودخانه سزار دچار آلودگی شد.در این حادثه مواد شیمیایی درون یک واگن به طور کامل در رودخانه تخلیه شدو باعث تلف شدن نزدیک به 120 هزار قطعه آبزی در این رودخانه شد.

No comments:

Post a Comment