Saturday, September 20, 2014

تصاویر محله‌ای با کودکانِ بی‌شناسنامه در تهران

گزارشی تکان دهنده از محله‌ای در فرحزاد تهران
اگر شمال تهران  خانه های خیلی لوکس یاکاخ نشین دارد.فرحزاد تهران هم کوخ نشین و کارتن خواب دارد  وپاتوق معتادان وکودکان بی شناسنامه شده است . ناگفته نماند قبل از انقلاب اصطلاح توهین آمیزی رایج بود که گاهی  موقع شوخی های رکیک یادرگیری های لفظی وفیزیکی بین 2 نفر بکار برده می شد و طرفین درگیر دعوا بهم می گفتند برو بی بُته یا  بی شناسنامه! یعنی اینکه  تو زنازاده هستی ومعلوم نیست که پدر ومادرت کیست؟ 
اما اکنون در شرایطی که رهبرولی فقیه همیشه نشئه و درحال هذیان گویی از موضع رهبر ام القرای جهان اسلام تأکید برافزایش جمعیت می کند تا از نظر کمی جمعیت مقابل جبهه کفر بقول خودش تقویت گردد ومرید یا سیاهی لشکر یاگوشت دم گلوله یکبار مصرفان زیاد داشته باشد تا در جنگ احتمالی آینده مورد استفاده واقع شوند . غافل از آنکه در پایتخت کلان شهر 15 میلیونی تهران و مرکزام القرای جهان اسلام کودکان بی شناسنامه های فراوانی وجود دارد که جزو ساکنان محله‌ای درنزدیکی فرحزاد تهران هستند . دراین رابطه گزارش شده این محله شامل زنان، مردان و کودکانی اند که اعتیاد و فقر و زندگی در آلودگی‌های زیست‌محیطی از مهم‌ترین مشکلات این منطقه است بسیاری از کودکان این منطقه، کودکانی بدونِ شناسنامه و حاصل ازدواج‌های زنان ایرانی با اتباع کشورهای همسایه هستند که در بستر رودخانه خشکیده‌ای که از این منطقه عبور می‌کند  همچنین  دپوها یاانبار انباشت چندین ساله زباله وجود دارد که تا عمق چند متر و به مساحت چندصد متر، فضا را اشغال کرده‌اند که جزو حاشیه ی آلونک نشین شده اند که در مجاورت منطقه روستایی فرحزاد هستند. مهمتر اینکه  این دره همچنین سال‌ها است که تبدیل به پاتوقی برای کارتن خواب‌ها شده است و اعتیاد، مردان زنان و کودکان بسیاری از این منطقه را اسیر خود کرده است که خود یکی از معضلات دیگر آن است
 بهرحال بدون آنکه گفته شود جرم این کودکان ازهمه چیز محروم چیست که به چنین سرنوشت شومی دچار شده اند ولی گفته شده وضعیت کودکان این منطقه در حال حاضر از مهم‌ترین مسائل این منطقه است. طرح "فرحزاد پاک" طرحی است در تلاش برای پاکسازی این منطقه که با کمک اهالی آن و توسط مددکاران جمعیت دانشجویی امام علی اقدام به فعالیت‌هایی کرده است
فراموش نشود که این شرایط کودکان بی شناسنامه و وضعیت زنان و کارتون خوابان ومعتادین محله فرحزاد تهران  بخشی از دستآورد  وعده ی حکومت مستضعفان وپا برهنگان خمینی شیاد است که چنین نصیب محرومان شده و به حکومت رسیده اند؟



















فراروساکنان محله‌ای در نزدیکی فرحزاد تهران را زنان، مردان و کودکانی تشکیل داده‌اند، که اعتیاد و فقر و زندگی در آلودگی‌های زیست‌محیطی از مهم‌ترین مشکلات این منطقه استبسیاری از کودکان این منطقه، کودکانی بدونِ شناسنامه و حاصل ازدواج‌های زنان ایرانی با اتباع کشورهای همسایه هستند.در بستر رودخانه خشکیده‌ای که از این منطقه عبور می‌کند نیز، دپوهای چندین ساله زباله وجود دارد که تا عمق چند متر و به مساحت چند صد متر، فضا را اشغال کرده‌اند که در مجارت منطقه روستایی فرحزاد هستند.این دره همچنین سال‌ها است که تبدیل به پاتوقی برای کارتن خواب‌ها شده است و اعتیاد، مردان زنان و کودکان بسیاری از این منطقه را اسیر خود کرده است که خود یکی از معضلات دیگر آن استوضعیت کودکان این منطقه اما در حال حاضر از مهم‌ترین مسائل این منطقه است. طرح "فرحزاد پاک" طرحی است در تلاش برای پاکسازی این منطقه که با کمک اهالی آن و توسط مددکاران جمعیت دانشجویی امام علی(ع) اقدام به فعالیت‌هایی کرده است.در زیر عکس‌های عبدالله حیدری از زندگی کودکان این منطقه را در ایرنا می‌بینیم:

No comments:

Post a Comment