Tuesday, September 23, 2014

داستان مهمونی و طفیلی و قفیلی و....

داستان مهمونی و طفیلی و قفیلی و.... 2 مهر - 93
یک یارویی رفیقش را توی خیابان دید گفت من خونه دوستم مهمونی دعوت دارم و دارم میرم اونجا، تو هم بامن بیا تابا هم بریم . دوستش گفت تو دعوت داری من که دعوت ندارم. کجا بیام؟ یارو گفت بی خیال اگر صاحبخونه سئوال کرد که این کیست .می گم طفیلی دوست من است؟. دوستش قبول کرد و همراه وی شد و راه افتادند . حین رفتن در مسیر راه، یارو یک دوست دیگرش را هم دید که پس از سلام علیک وی ر ا دعوت کرد که توهم بیابا ما تا بریم مهمونی . این دوست دوم گفت شما دعوت دارین من که دعوت ندارم برای چه بیام؟ یارو گفت نگران نباش صاحبخونه مرا می شناسدو چنانچه پرسید این کیست؟ بهش میگم این قُفیلی دوست من است . بالاخره اینهم ملحق به این 2 نفر شد و3 تایی بسوی صاحبحونه حرکت کردند تا که رسیدند جلوی در خانه ی میزبان . سپس یارو زنگ خانه را به زد . از پشت آیفون صاحبخونه پرسیدتوکیستی؟ یارو گفت دوست تو . صاحبخونه گفت به جا نمی آورم که تو کیستی؟ امامتوجه شد صدای حرف زدن میاد و گویا بیشتر از یک نفرپشت درخونه است . صاحبخونه پرسید با کی هستی ؟ یارو گفت با دوستم طفیلی. پرسید اون یکی چی؟ یارو گفت اون یکی دوستم هم قفیلی است . صاحبونه که عصبی و شاکی شده بود با صدای بلندگفت اون یکی طفیلی است و دیگری قفیلی است و مرتیکه پدر سوخته توکیستی و چکاره ای ؟ یارو برای اینکه قافیه را نباخته باشد خطاب به دوستانش گفت دیدی گفتم که صاحبخونه با من دوسته است و مرا می شناسد؟
حال داستان بالاترین است  که دعوتنامه برای عضویت را برداشته و ورودی را آزاد کرده است  تا که سایبری های طفیلی و قفیلی رژیم ولایت فقیه داعشی به آسانی عضو شوند و علیه ی مخالفان و لینک های شان یکه تازی و جوسازی کنند. چون مقرراتی هم که  در این شبکه ی مجازی ترسیم شده است که کاربران  شبکه ی مجازی  بالاترین باید رعایت کنند کاربردن دارد . چون بالاترین خودش ناقض این مقررات است . برای اینکه معلوم نیست چند تا مسئول تصمیم گیر دارد و قوانین ترسیم شده چگونه اجرا می شود . چون داخل پرانتز واستثناء بسیار دارد؟ عجیب تر اینکه  تا یک کاربر فضول الکی  با بهانه گیر ی کامنت بی ربط و بی دلیل  زیر برخی از لینک ها  جو سازی همراه با توهین و اتهام می زند . یا اینکه گزارش رد می کند . سپس موجب بسته شدن موقت حساب کاربر می شود . یا اینکه لینک های حد نصاب آرا کسب کرده داغ شده به صفحه ی اول برده نمی شود و کاربران را محروم از دسترسی به لینک می کند .
بطور نمونه چند لینک من ضمیمه شده است  که  پس از داغ شدن  بدون دلیل به صفحه اول نرفتند . ابتدا از طریق کامنت به این شیوه ی تبعیض آمیز  اعتراض شد . ولی واکنش این بود که به فاصله کوتاهی  یک روز و بعد 3 روز حسابم بسته شد . یعنی به جای زیر ابرو برداشتن چشم کور شد .
بهرحال آدرس لینک های ضمیمه شده که مربوط به چندروز گذشته و حتی یکی مربوط به امروز است تاباچک کردن بهتر خودتان بتوانید قضاوت کنید که محتوای شان چیست؟ چرا و به چه دلیل پس از اینکه براساس معیار کسب آرای داغ شده این لینک ها به صفحه اول نرفتند؟ اشکال و ایراد شان چیست؟  یا اینکه آیا خلاف مقررات بالاترین اند؟ مگر اتهام یا خلاف قوانین بالاترین بودن شان جزاین است که محتوای  روشنگری مسایل روز ایران دارند وبرخی از کامنت های زده شده زیر لینک ها جنبه ی  م پیگیری و سئوال  اعتراض به روش تبعیض و فیلتر کردن لینک های مخالفان  از جمله برخی لینک های من در این شبکه ی مجازی  می باشد . از سوی دیگر کامنت ها همراه باتوصیه های انتقادی سازنده است تا که مسئول این شبکه  همیار بعنوان بالایارهامثل سابق دارد وفعال هستند به خود آیند و دست از این اقدام مسأله ساز بردارند و اخلال گری در امر اطلاع رسانی نکنند . چون این تجربه  ی سانسور مکمل سرکوب وتفتیش عقاید 36 سال در حکومت داعشی ولایت فقیه آزمون شده است و دیگر نیاز نیست در شبکه های مجازی اطلاع رسانی تجربه وتکرار شود .چون  تصور نمی رود ممیزگری  جز بدنامی دستآورد دیگری  بهمراه داشته باشد .پس بهتراست بگذارید این لینک اگر داغ شد فیلتر نشود و  سیاست سانسور کردن لینک های مخالفان رژیم متهم به قصاب مطبوعاتی جهانی  در این شبکه ی جهانی پایان داده شود.


2 comments: