Monday, September 29, 2014

تصاویر اجرای خیابانی دو هنرمند ضد داعش

تئاترهنر مقوله ای است که اجرای  زنده و رابطه مستقیم با تماشاگران یا مخاطبان دارد . اجرای این هنر بستگی به زبردستی هنرمند دارد . طوریکه گاهی هنرمند ماهر تماشاگررا به صحنه ی بازیگری یاا جرای نقش می کشاند. به ویژه اینکه همچون سینما جنبه ی انتفاعی- اقتصادی ندارد وبیانگر وقایع تاریخی .... یا مسایل مهم روز است . به خصوص زمانی که دیکتاتوری وخفقان و سرکوب و سانسور اجازه ی آزاد بیان وگفتمان را نمی دهد . تئاتر نقش برجسته ای دارد. زیرا که برخی از هنرمندان تئاتر قادرند زیرکانه از خطوط قرمز سانسور عبور کنند وپیام را به مخاطبان شان منتقل نمایند .گرچه گاهی بی هزینه هم نیست. چون با تهدیدبازداشت وزندان وشکنجه ومحکومیت وحتی اعدام  مواجه می باشد.
بهرحال باید گفت قبل از اینکه اینگونه نمایشات هنری ضد داعشی خیابانی به نمایش در رژیم داعشی ولایت فقیه گذاشته شود که جنبه ی روبنایی  و معلولی ونه ریشه ای دارد. برای  اینکه در رژیم پدرخوانده ی داعش ولایت فقیه تلاش اجرا شده تا که آدرس غلط داده شود که گویا این رژیم  نه موافق داعش که مخالف آن می باشد .در صورتیکه سر وکله داعش درسوریه هم پیمانش پیدا شد تا با انحراف اذهان عمومی بهانه ای برای اززیرتیغ  سقوط بدر بردن بشار اسدجنایتکار ونوری مالکی مزدور ودست نشانده با شد.
 بهر حال بجابود به جای اجرای اینگونه نمایشات آنهم درفضای تئاتر شهر درتهران گفته می شد فرق بین جنایات سربریدن گروگان ها ار سوی داعش با دارزدن های ملأ عام در رژیم داعشی ولایت فقیه چیست؟  3رهبران مسیحی و زوج فروهرها و شاپور بختیار و فریدون فرخزاد و....  چگونه مثله و قصابی شدند؟
بلی باید بررسی همه جانبه  وعلت یابی شود که علت پیدایش داعش  و رشد آن در کشورهای اروپایی چیست؟ بالاخره باید پیش زمینه و دلایل و پیامی هم وجود داشته باشد که بستر سازجذب جوانان مسلمان فناتیک تندرو برای جنگ می شود؟ آنگونه که اعلب جنگجویانش از کشورهای اروپایی وآمریکا و کانادا واسترالیا و حتی روسیه هستند که وارذ سوریه وعراق برای جنگ شدند و ابراز تنفرشدید نسبت به غرب به ویژه به آمریکا وانگلیس وفرانسه  می کنند. مگر از یاد رفته است که چگونه پس از اشغال نظامی عراق درنوار ویدئویی سرچندتن از اتباع خارجی گروگان گرفته شده بریده شد از شبکه های خبر رسانی ماهواره ای پخش گردید؟ مگر فرم لباس  قاتلان تروریست شبیه همین داعشی های کنونی نبود؟ پس داعش یکشبه به وجود نیامد. زیرا عوامل رژیم داعشیان حاکم برایران نقش کلیدی  در پیدایش و رشد آت داشته است. چونکه پس از اشغال نظامی عراق هدف شان ایجاد رعب ووحشت برای خروج نظامیان آمریکایی از عراق بود تا عراق را خوداشغال کامل نمایند و تبدیل به کانون صدورتروریسم و بحران وارتجاع وناامنی منطقه کنند تابتوانند باج گیری هسته ای کنند .
بهرحال مگر در کشورهای غربی باجوانان مسلمان چگونه رفتار شده که اکنون  چنین اینان دست به انتقام سر بریدن اتباع برخی کشورهای غربی می زنند؟ یاچرا گفته ونمایش داده نمی شود سیاست غرب در خاورمیانه و کشورهای عربی مسلمان چگونه بوده  که موجب پیدایش داعش شده است؟ چرا ازجنبش های آزادیخوانه در منطقه نه حمایت نشد که سرکوب شد؟ همینطور تخاصم تبعیض آمیز وادامه دار آشکار میان اسراییل با فلسطین چه تأثیراتی دررشد حماس و القاعده وداعش داشته است؟
 مهمتر اینکه کانون بحران خاورمیانه  وناامن وبی ثبات کردنش کدام کشور است؟ یا بهتراست سئوال شودپدرخوانده ی داعش و بانکدار تروریست جهانی کدامین کشور است ؟ چرا با سیاست مماشات 36 ساله موجب تقویت این رژیم داعشی ولایت فقیه حاکم بر ایران وپیدایش و رشد القاعده و داعش  در افغانستان وپاکستان و سوریه و عراق ویمن و....شده است؟
چرا غرب باپاک کردن صورت مسأله طفره می رود و به جای تلاش منصفانه وعادلانه برای ارائه ی  راه حل معضل فلسطین واسراییل تبلیغات روبنایی ومعلوگرایانه می کند وهمچنان تیغ را برکف زنگیان مست داعشی های حاکم برایران و همپیمانانش درسوریه وعراق می نهند تا بیشتر گردن بزنند وعربده کشی باج خواهانه کنند؟


فراروپرفورمنس "تناهنگ" عصر روز جمعه با همکاری یاسر خاسب بازیگر و هانیبال یوسف نوازنده و آهنگساز ایرانی آشوری در فضای باز تئاتر شهر در اعتراض به جنایات داعش اجرا شد.پرفورمنس یا هنراجرای تناهنگ روز گذشته در فضای باز تئاتر شهر در اعتراض به جنایات داعش به صورت رایگان و با حمایت مالی خانم داوود پوریان مدیر انجمن بانوان آشوری شامیرام انجام شداین پرفورمنس با موسیقی فولک و در فضای شرقی آغاز می شود اما در ادامه در فرم بداهه ادامه می یابد و حرکات بازیگر آن در لحظه خلق می شود. عکس های مرضیه سلیمانی عکاس ایرنا از این پرفورمنس را در زیر می بینید.

No comments:

Post a Comment