Tuesday, February 17, 2015

دو تصویر دختر 2 ساله، غرق در اعتیاد و گدایی همراه با مادر معتادش!

 لطفاً کمی حوصله به خرج دهید و چنددقیقه ای وقت نازنین تان را صرف این گزارش ضمیمه کنید .پس ابتدا با هم دیگر این گزارش یا تراژدی وحشتناک را مرور می کنیم . سپس اگرتمایل داشتید نقد وبررسی و سئوالات مربوطه در پایان ضمیمه را دنبال کنید .
اما بنا بر گزارش خبرگزاری دانشجویی ایسنا، گلشاه چشم‌هایش را در خانه‌ای گشود که دود و بوی تریاک با آن عجین بود و درد و رنج زبانه می‌کشید. اگر گریه می‌کرد با تریاک آرامش می‌کردند، دردش را با تریاک تسکین می‌دادند. مادرش می‌گوید: " هم خانه‌هایم گفتند گلشاه درد دارد به او تریاک بده تا آرام شود".
گلشاه نگون بخت از مادر و پدری معتاد متولد شد، امروز آنقدر با اعتیاد خو گرفته است که دوز مصرفش بالاست که طبق گفته پزشک حدمصرف یک بزرگسال را دارد.
یکی از اعضای جمعیت امام‌علی خراسان‌ جنوبی می‌گوید: مادر گلشاه دختر فراری بوده که تاریخ عقد دائمش بعد از تاریخ تولد اولین فرزندش است، او چهار فرزند به نام فائزه، سمیه، مریم و گلشاه دارد.
او ادامه‌داد: فائزه معلول است و در مرکز علی‌اکبر نگهداری می‌شود، سمیه پیش پدربزرگ و مادربزرگش زندگی می‌کند، مریم چهار سال دارد تاکنون با مادربزرگش در روستا زندگی می‌کرد و به تازگی پیش مادرش آمده و معتاد است و خانواده‌اش ترکش داده‌اند اما باز هم مشکوک است و گلشاه نیز نه شناسنامه دارد و معتاد است.
مادر گلشاه گدایی می‌کند و گلشاه را به همراه خود برای گدایی می‌برد و پدرش تا حالا زندان بوده و اکنون برای ترک اعتیاد به کمپ منتقل شده است.
گلشاه شناسنامه ندارد زیرا در خانه ای به دنیا آمده که کسی برای او گواهی تولد صادر نکرده و ثبت احوال برای صدور شناسنامه نیاز به گواهی بیمارستان یا تقاضانامه نیروی انتظامی دارد.
برای صدور تقاضانامه نیروی انتظامی نیاز به حضور شاهدانی است که تولد او را شهادت دهند است اما در خانه‌ای تیمی که موادمخدر خرید و فروش می‌شود و همه اعضای خانه معتادند، هیچ‌کس حاضر نیست تولد گلشاه را شهادت دهد.
رسد گوينده اين جملات نسبت خود را با اين جملات مشخص كرده يا آنكه به قول خود عمل كند.
یادم هست اوایل انقلاب دکتر ابوالفضل قاسمی  که استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران وعضو حزب ایران وابسته به جبهه ملی شاپور بختیار بود. نماینده ی سرخس  درشمال خراسان در مجلس شورای ملی شده بود. البته  سپس پسوند اسلامی به مجلس شورای ملی اضافه  شد تانه  فقط مجلس که همه چیز اسلامی شود تا پس از سپری شدن 36 سال دستآوردی داشته باشد که گزارش ضمیمه شده ی فوق یک نمونه ی بارزش می باشد . بهرحال قاسمی در بخشی از یک نوشتار خود اشاره کرده بود اگر چنانچه دوکودک که همزمان در دو خانواده ی متفاوت متولد می شوند که یکی در جنوب تهران ویک خانواده ی محروم زحمتکش کارگری است ودیگری در یک خانواده ی وزیر در شمال تهران می باشد  . اگر چنانچه جای این دوکودک تعویض شود سرنوشت شان هم تغییر می کند. ناگفته نماند به جای کرسی مجلس باا تهام واهی دستگیر وروانه زتدان اوین واعدام شد.
همینطور لوورزو یک جرم شناس ایتالیایی در دهه ی 1970  گفت .تصور نکنید افرادی همچون ادیسون وانیشتن ها و امثالهم نابغه بودند ، بلکه آنانکه در مافیای مواد مخدر سیسیل عضواند و فعالیت دارند که آدمربایی .... می کنند و امثالهم اینان هم نابغه اند وفرق شان با گروه اول در این است که تعلیم وآموزش وتربیت درست درخانواده ی گروه اول موجب بروز وشکوفایی استعدادهای شان در بستر مثبت و سازنده پرورش یافت . ولی در مورد گروه دوم تعلیم وآموزش و تربیت غلط سبب رشد استعدادهای شان در بستر منفی شکل گرفت .
بنابراین بدون شک خانواده گلشاه جزو قربانیان شرایط جامعه ی طبقاتی اند که به اینان تحمیل شده است . چون پارامترهای فقر، بیکاری و بی سوادی یا آموزش پایین وتربیت ناصحیح ورشد کودکان در محیط محروم ونابرابر با آموزش های غلط ، فراوانی وارزانی مواد مخدر برای تسکین دردهای همه جانبه ، مبارزه وتبلیغ غلط ومنفی مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر ومعتادین، نقش مؤثر ومداخله گر مافیاهای موادمخدر برخی نهادهای حکومتی در ورود وتوزیع و فروش موادمخدر چون درآمد سرشار سالانه ی فروش مواد مخدر حداقل 3 میلیارددلاری دارند، پیگیری  این سیاست  باید که ربط به سیاست خفقان اجتماعی داشته باشد .چون بازداشت و اعدام ها بهمراه دارد. همینطور دستگاه تبعیض و آلوده ی قضایی و همکاری تنگاتنگش با نیروی انتظامی تا جایی که نه افراد خلافکار عادی در زندان پس از مدت کوتاهی حرفه ای می شوند که اگر معتاد نباشند معتاد می شوند .برای اینکه ازادانه موادمخدر به درون زندان های سراسر کشور برده می شود.
بهرحال هیچ نوازدی از بدو تولد دزد وسارق و زورگو ومعتاد وتن وکلیه فروش ..... خلاصه خلافکار نمی باشد .چون این خانواده و تعلیم و آموزش وپرورش و جامعه وحکومت است که به نوازدان در پروسه های رشد به شخصیت های شان شکل می دهند. حال هرچه حکومت مستبدتر و جامعه ی منقبض تر و فاصله و اختلاف طبقاتی وتبعیض ونابرابری بیشتر باشد. طبیعی است که بستر پیدایش و رشد پدیده های ناهنجار اجتماعی بیشتر می شود .نمونه همین گزارش فوق می باشد.
 گلشاه از پدر و مادر معتاد متولد شد و امروز آنقدر با اعتیاد خوگرفته که دوز مصرفش در حد مصرف بزرگسالان است.به گزارش ایسنا، گلشاه چشم‌هایش را در خانه‌ای گشود که دود و بوی تریاک با آن عجین بود و درد و رنج زبانه می‌کشید. اگر گریه می‌کرد با تریاک آرامش می‌کردند، دردش را با تریاک تسکین می‌دادند. مادرش می‌گوید: " هم خانه‌هایم گفتند گلشاه درد دارد به او تریاک بده تا آرام شود".گلشاه از مادر و پدری معتاد متولد شد، امروز آنقدر با اعتیاد خو گرفته است که دوز مصرفش بالاست که طبق گفته پزشک حدمصرف یک بزرگسال را دارد.
یکی از اعضای جمعیت امام‌علی(ع) خراسان‌ جنوبی می‌گوید: مادر گلشاه دختر فراری بوده که تاریخ عقد دائمش بعد از تاریخ تولد اولین فرزندش است، او چهار فرزند به نام فائزه، سمیه، مریم و گلشاه دارد.
دختر 2 ساله، غرق در اعتیاد و گدایی!
 او ادامه‌داد: فائزه معلول است و در مرکز علی‌اکبر نگهداری می‌شود، سمیه پیش پدربزرگ و مادربزرگش زندگی می‌کند، مریم چهار سال دارد تاکنون با مادربزرگش در روستا زندگی می‌کرد و به تازگی پیش مادرش آمده و معتاد است و خانواده‌اش ترکش داده‌اند اما باز هم مشکوک است و گلشاه نیز نه شناسنامه دارد و معتاد است.مادر گلشاه گدایی می‌کند و گلشاه را به همراه خود برای گدایی می‌برد و پدرش تا حالا زندان بوده و اکنون برای ترک اعتیاد به کمپ منتقل شده است.گلشاه شناسنامه ندارد زیرا در خانه به دنیا آمده کسی برای او گواهی تولد صادر نکرده و ثبت احوال برای صدور شناسنامه نیاز به گواهی بیمارستان یا تقاضانامه نیروی انتظامی دارد.برای صدور تقاضانامه نیروی انتظامی نیاز به حضور شاهدانی است که تولد او را شهادت دهند است اما در خانه‌ای تیمی که موادمخدر خرید و فروش می‌شود و همه اعضای خانه معتادند، هیچ‌کس حاضر نیست تولد گلشاه را شهادت دهد.
دختر 2 ساله، غرق در اعتیاد و گدایی!
 رسد گوينده اين جملات نسبت خود را با اين جملات مشخص كرده يا آنكه به قول خود عمل كند.




No comments:

Post a Comment