Sunday, August 17, 2014

من "عزیزه" 15 سال دارم!

گزارش خبرنگار سی ان ان از وضعیت اسفناک ایزدی‌ها در عراق
 گزارشی که  خبرنگار سی ان ان از وضعیت اسفناک ایزدی‌ها در عراق تهیه وبازتاب داده است .جای بحث و سئوال دارد. چون در ابتدای گزارش اشاره شده است  چهره عزیزه 15 ساله گویای همه چیز است. دهانش از تعجب باز مانده و در حالیکه با گیجی به داخل هلی کوپتر نگاهی می اندازد، اشک ها روی صورتش روان می شوند. او کاملا خسته به نظر می رسد و در تمام طول پرواز از این که نجات یافته اشک می ریزد. سئوال است چرا گفته نمی شود قبل از اشغال نظامی عراق چه پروپاگاندهای تبلیغاتی علیه ی صدام حسین از شبکه های خبری ماهواره ای کنترل شده ی جهانی بطور 24 ساعته بازتاب داده می شد؟ چه چهره ی وحشتناک وخونریزی از صدام حسین ساخته و پرداخته می شد که نه تهدید برای مردم  عراق و منطقه است که  با سلاح کشتارجمعی که دارد صلح وامنیت جهانی را تهدید می کند؟ همزمان از سوی اشغال گران نظامی افغانستان چه وعده هایی به مردم عراق  داده می شد؟ پس از اشغال نظامی عراق وسقوط صدام حسین و اعدام فجیع وی در روز عیدقربان شرایط امنیت و ثبات عراق چگونه شد؟پس از اشغال نظامی عراق نقش حضور ومداخله گرایانه  در امورد اخلی عراق حاکمان ایران و سپاه قدس چگونه بوده است؟ نوری مالکی مزدور دست نشانده مرتکب چه جنایات علیه ی بشریت در عراق شد وپشتیبانانش کدامین کشورهایی بوده اند؟سروکله داعش چگونه در سوریه پیدا شد؟ چرا ازسوی آمریکا وغرب در سوریه  برخورد باداعش و بشار اسدجنایتکارنشد؟ چگونه پای داعشَ درعراق بازشدو......؟بلی سئوال است که اشغال گران نظامی عراق وهموار کننده ی جاده ی حضور سپاه قدس وفرمانده ی تروریستی اش قاسم سلیمانی وداعش در عراق باید پاسخگوی شرایط کنونی عراق باشند چون متهم وشریک جرم می باشند.
 فراروچهره عزیزه 15 ساله گویای همه چیز است. دهانش از تعجب باز مانده و در حالیکه با گیجی به داخل هلی کوپتر نگاهی می اندازد، اشک ها روی صورتش روان می شوند. او کاملا خسته به نظر می رسد و در تمام طول پرواز از این که نجات یافته اشک می ریزد.
 به گزارش سرویس بین الملل فرارو به نقل از سی ان ان، نیروی هوایی عراق و جنگنده های پیشمرگه های کرد روز دوشنبه ماموریت نجات فوق العاده ای را در کوه سنجار اجرایی کردند و حین انتقال کالا به ایزدی های ناامید، تعدادی از این مردم، از جمله عزیزه را از این منطقه بیرون آوردند.در این پرواز که اقلامی مانند پوشک بچه، شیر، آب و مواد غذایی را به مناطقی می برد که مملو از افرادی است که از دست داعش گریخته اند، خبرنگار سی ان ان نیز حضور داشت. ایوان واتسون از سی ان ان که در هلی کوپتر حضور داشت، این ماموریت را «قهرمانانه» توصیف کرد. این تیم کیسه ها و جعبه های غذا را پیش از نزدیک شدن به زمین و از ارتفاع 50 فوتی برای آنها پرتاب می کردواتسون می گوید: «ما در چند مورد به صورت کوتاه فرود آمدیم و دقیقا همان زمان ها بود که با وجود غبار و آشوب ناشی از انفجارها، این غیرنظامیان ناامید برای رسیدن به هلی کوپتر مسابقه می دادند و فرزندان خود را به داخل پرتاب می کردند. خدمه هلی کوپتر سعی می کردند تا جایی که ممکن است تعداد بیشتری از مردم را به داخل بیاورندچندی نگذشته بود که تعدادی از خانواده های گیر افتاده در این منطقه، از جمله نوزادان و افراد مسن، در این پرواز جای گرفته بودند. مردی یک بطری آب به دست گرفته بود و در حالیکه سر بر شانه خم کرده بود سعی می کرد به زن آب بدهد.
باقی افراد موفق نشدند و در زمانیکه هلی کوپتر اوج می گرفت، در همان مکان جا ماندند. واتسون می گوید: «آنجا پر از آشوب و بی نظمی بود اما در نهایت ما توانستیم با حدود 20 غیرنظامی منطقه را ترک کنیمبیش از یک هفته پیش بود که با حمله جنگجویان داعش به شهر سنجار، آنها به دل کوه گریختند و حال هزارن تن از آنها بدون آب، غذا و مراقبت بهداشتی در گرمای تابستان نیازمند کمک هستند.یک مقامات ارشد کرد روز دوشنبه در مورد احتمال وقوع نسل کشی علیه مردم ایزدی هشدار داد. فاضل میرانی در گفتگو با واتسون به کرات خواستار مداخله بشردوستانه در این منطقه شد. وی تاکید کرد که حدود 70 هزار نفر در کوه سنجار گرفتار شده اند و تاکنون دستکم 100 نفر از کم آبی بدن و گرما جان باخته اند.در هلی کوپتری که توانست تا حدودی کمک رسان باشد، آرامش کسانی که نجات یافته بودند کاملا مشهود بود. زمانیکه این هلی کوپتر از زمین بلند شد، خدمه اشک می ریختند. مرد و زن، پیر و جوان، غیرنظامی و ارتشی، همه با هم از ناراحتی به گریه افتاده بودند.تفنگداران مجبور بودند برای گشودن راه از میان داعشی ها، به زمین شلیک کنند. واتسون در اینباره می گوید: «آنها با شلیک به زمین وارد منطقه شدند و با شلیک هم خارج شدند. در زمان خروج حتی یک نفر هم نبود که اشک نریزد.!

No comments:

Post a Comment