Wednesday, August 27, 2014

خوشا به حالت که دودستمزدمی گیری اما من یکی

خوشا به حالت که دودستمزدمی گیری اما من یکی
اون قدیما پلیس های آگاهی شهربانی چون سر وکار با بازجویی وتشکیل پرونده برای  متهم  داشتند . سپس پرونده همراه با مأمور و متهم با هم به دادگستری می رفتند تاحکم محکومیت ازسوی قاضی دادگستری صادر شود بنابراین  پلیس های آگاهی آشنایی با شیوه ی کار قضات دادگستری داشتند. همچنین ژاندارم ها هم چون مأموریت سربازگیری درروستاها ورسیدگی به اختلافات وشکایات ودرگیری اهالی روستاها درپاسگاه های ژاندارمری داشتند . چون برای متهمان وشاکیان پرونده تشکیل می دادنداینان هم سر وکار بادادگستری داشتندوتاحدودی چیزهایی درموردقضات دادگستری می دانستند . لذا همچون پلیس های آگاهی شهربانی پس از بازنشست شدن برخی شان صندلی ومیزی جلوی درب ورودی دادگستری شهرستان ها دائرمی کردند تابرای ارباب رجوع کنندگان دادگستری که فاقد سوادخواندن ونوشتن بودند عریضه نویسی کنند.
دوستی تعریف می کرد به قهوه خانه ای رفتم برای چایخوری که جنب دادگستری بود و دو عریضه نویس همکار جلوی درب ورودی دادگستری هم وارد قهوه خانه شده بودند وبرحسب اتفاق میز بغلی  من نشستند. بعداً مشخص شد .یکی شون پلیس بازنشسته آگاهی شهربانی ودیگری ژاندارم بازنشسته  است.
سر صحبت و درد دل کاری شان شروع شد.
پلیس آگاهی بازنشسته خطاب به ژاندارم بازنشسه گفت .من هرموقع عریضه یا تقاضا وشکایت نامه برای متقاضیان یا ارباب رجوع تنظیم می کنم .دو دستمزد می گیرم.
ژاندارم بازنشسته که شاخک های حسی اش حساس شده بود پرسید  چطوری وبرای چه دو دستمزدمی گیری؟
پلیس آگاهی بازنشسته برایش توضیح  داد .یک دستمزد موقعی می گیرم  که عریضه برای ارباب رجوع تهیه وتنظیم می کنم ویکبار هم از قاضی می گیرم.
ژاندارم بانشسته که بیشتر حساس شده بود .پرسش  کرد .برای چه از قاضی دستمزد می گیری؟
پلیس آگاهی بازنشسته جواب داد آخه قاضی نمی تونه خط مرا بخونه ،بنابراین از طریق دربان یا محافظ اتاقش مرا صدا میزنه تا برم عریضه را برایش بخونم.
ژاندارم بازنشسته که دوزاری اش افتاده بود پس از نفس کشیدن عمیق با افسوس خطاب به همکار پلیس آگاهی بازنشسته اش گفت  خوشا بحالت. چون من یک دستمزد بیشتر نمی تونم از ارباب و رجوع کننده بگیرم .
پلیس آگاهی بازنشسته از رفیق ژاندارم بانشسته اش پرسید چرا؟
ژاندارم بازنشسته گفت: آخه وقتی قاضی مرا صدا میزنه تا عریضه ای که برای متقاضی نوشتم بخونم .قادر نیستم خط خودم را بخونم.پس از دریافت دستمزد دومی محرومم.
حال بماند که در رژیم نامشروع ولایت فقیه مأموران آگاهی و بازجو وقاضی دادگستری دربست بسیجی و پاسدارند وهرطور دوست دارند شکنجه می کنندو اعتراف می گیرند وپرونده سازی می کنند ودرنهایتت حکم حتی ا عدام صادرمی کنند.
حال داستان بالاترین است که  گاهی وقت چون نمی تواندقوانین خودش را رعایت  وآن رانقض  نکند و به استنادآن بطور اتوماتیکی  آن را به چماق سانسور وتبعیض  وتوجیه آن علیه ی کاربران مخالف ومعترض  تبدیل نکند.
 گذشته از موارد زیادکه لینک های  گذشته ی من فیلترشدند. اما اخیراً لینک ضمیمه بدون هیچ دلیل موجهی پس از کسب آرای لازم داغ شدن به صفجه اول نرفت . چندکامنت سئوالی وپیگیرانه زیر لینک زده شد که چرا لینک به صفحه داغ نرفته است که نادیده گرفته شد. ناچاراً برای پیگیری بیشتر این لینک با زدن  کامنت های متفاوت زیر2-3 لینک مطرح در لیست بهترین ها وبحث موضوع روز و داغ اقدان شد که چرا لینک به صفحه اول نرفته است. این اقدام جنبه ی  اعتراضی ونه تبلیغی داشت؟
عجیب است که مسئول شبکه ی مجازی بالاترین به جای جوابگویی منطقی با نادیده گرفتن محتوای سئوالی کامنت های من ولی با این دستآویز "این حساب کاربری به دلیل نقض قوانین بالاترین تا حدود 23 ساعت دیگر بسته است.ورود شما موفقیت‌آمیز نبود. حساب شما موقتا توسط سیستم اتوماتیک بالاترین یا مدیریت سایت به دلیل تبلیغ لینک در بخش نظرات بسته شده است" (زمان باقی‌مانده در صفحه شخصی نشان داده می‌شود)
حساب من برای 24 ساعت بسته شد . اما برای رفع ابهام کاربران گرامی لطفاً به محتوای این لینک وکامنت های من رجوع کنندتا مشخص شود چرا این لینک بی دلیل پس از داغ شدن به صفحه اول نرفت ؟ من چه موقع کامنت پیگیری و سپس سئوالی- اعتراضی زدم؟ چرا به جای جواب مناسب واکنش تهدیدی بستن حساب 24 ساعته نشان داده شد؟ درصورتیکه هم لینک های من مستند هستند چون هم منابع دارند .هم انتقادی و هم موضوعات مهم روز داخل کشور هستند. هم اینکه مخاطب لینک ها فقط حاکمان رژیم نامشروع ولایت فقیه می باشد . مهمتراینکه لینک هایم مورد توجه کاربران گرامی و بازدیدکنندگان این شبکه ی مجازی قرارمی گیرند . بطور مثال این لینک که بیش از 10 ساعت از زمان داغ شدن با تأخیر به صفحه  اول  رفت . بااین وجود  لینک تعداد  آرأی 89 و آمار 4100 کلیک در این شبکه و  6407 دروبلاگ راکسب نمود.
نظرمن این است که اگر چنانچه بالاترین یک  مسئول ندارد که تصمیم گیر نهایی است وبالایارها نقش دارند .باید همان بالایاری که لینک داغ مرا به صفحه داغ نفرستاده  اقدام به بستن 24 ساعته حسابم کرده باشد . نمی دانم کدام کاربرگزارش رد کرده است. بهرحال گرچه در ظاهر واکنش نسبت به لینک وکامنت های من نشان داده  شد و حساب من  24 ساعت بسته شد . اما ممیزگر با این اقدام  عذر بدتر ازگناه یا دوخطا  مرتکب شد  و بااین انتقام گرفتن ضربه به این شبکه ی مجازی بالاترین زده است.
بنابراین مثل همیشه که در نظرات زیر لینک هایم تأکید کرده ام، همچنان یادآوری می کنم که هرگونه اخلال گری بدون دلیل و غرض ورزانه و تبعیض آمیز فیلتر کردن  لینک های  مخالفین نه اخلال گری آشکار درامر اطلاع رسانی سالم است که همسویی با سیاست سانسور وتفتیش عقاید دررسانه های خبری واطلاع رسانی رژیم نامشروع ولایت فقیه است که نه نتیجه ی مطلوب  دربرنداشته که بس مخرب بوده  چون دامن گیر رقبای خودی شده است . از سوی دیگر این روش موجب آسیب واردنمودن جدی به این شبکه ی مجازی بالاترین وترویج سیاست انفعال ودل زدگی وبی انگیزه شدن  کاربران این شبکه  شده است
مهمتراینکه روش سانسور وتبعیض وفیلترکردن لینک های داغ وایجاد مانع به ارسال صفحه اول محروم کردن کاربران از دسترسی به لینک های مخالفان یادر اصل عدم رعایت حق کاربران وبازدیدکنندگان این شبکه ی مجازی است که بالاترین بشدت به اینان نیاز دارد تا آمار رجوع کنندگان این شبکه ی مجازی  افزایش ونه کاهش یابد.
بهررو امیدوارم که دیگر شاهد تکراراین سیکل تکراری نخ نما شده ی این چنینی در این شبکه ی مجازی نباشم تامن مجبور به پیگیری  با شیوه های گوناگون شوم  وانرژی دربست صرف مبارزه با اشغال گران غیرایرانی وانسانی حاکم بر ایران شود که تبدیل به معضل بزرگ نه  برای مردم ایران که مشکل جدی بی ثباتی و ناامنی  کشورهای همسایه ومنطقه و تهدید کننده ی صلح وامنیت جهانی شده است.

No comments:

Post a Comment