Thursday, August 7, 2014

روحانی نفت را بردند و خوردند و ملت را دور زدند!

اولاً شکی وجودندارد که خامنه ای باعنوان رهبرولی فقیه همکاره است و نه قدرت واختیارات زیاددارد که باصدور نامه های حکومتی آشکارا قانون رادور میزند وبی اعتبارش می کند . دوماً فراموش نشده است پس از اینکه احمدی نژاد بقول پاسدارمحمدباقرذوالقدرمعاون وقت فرمانده پاسداران ومعاونت راهبردی امنیتی کنونی دستگاه فاسدقضاییه با سیاست پیچیده چندلایه ی چراغ خاموش توانست بااین سیاست دو دوره احمدی نژاد را رئیس جمهوراصول گرای ساده زیست عدالت محور کند . سوماً خامنه ای ضمن پشتیبانی کامل از احمدی نژاد و دولت های نهم ودهم وی اعتراف نمود که احمدی نژاد ازرؤسای جمهورپیشین به وی نزدیک تراست. بنابراین اکنون که حسن روحانی از احمدی نژاد وسیاست های اقتصادی و هسته ای وخارجی احمدی نژاد انتقاد تند کرده است در اصل انتقادازخامنه ای و پاسداران و شورای نگهبان آلت دست خامنه ای کرده است که از احمدی نژاد ودولت های نهم ودهم وی حمایت می کردند. زیرا که مدافع تورسفرهای ماراتونی استانی احمدی نژاد و هیأت دولت همراه وی وشعار انرژی هسته ای حق مسلم ماست بودند
در صورتی که  حسن روحانی درسفر اخیرخود به استان چهارمحال بختتیاری 5 شنبه  با حضور در جلسه شورای اداری این استان باتاکیدبر اهمیت شایسته‌سالاری، اظهارکرداین دولت معتقداست بارانت، فساد، خویشاوندبازی، جناح‌بازی، حزب‌بازی و طایفه‌بازی نمی‌توان کشور را به پیش برد. باید متحد شد و کار باید به هرکس که شایستگی بیشتری دارد واگذارنمود . درادامه روحانی افزوده مفاسد صورت گرفته در چند سال اخیر و برخی حاشیه‌سازی‌ها علیه دولت یازدهم،آنگونه بوده که برخی نمی‌توانند این دولت پاک را لکه‌دار کنند.یعنی برگردان وترجمان ادعای احمدی نژاد که می گفت دولت ساده زیست وی پاک ترین دولت تاریخ است  .
بهرحال روحانی اذعان  کرده فساد غرق شده سال‌های پیش را مگر می‌شود با این سر و صداها شست؟ باید بیایند و جواب بدهند . آنگاه روحانی ازموضعی که گویا بالاتر ازجایگاه ولی فقیه است  افزوده  به استانداران تاکید کرده‌ام که تحت فشار هیچ حزب، جناح و گروهی قرار نگیرند و هرکس که شایسته‌تر و مفیدتر است دعوت به کار شود و در جذب، فرقی میان مرد و زن و مذهب و این طایفه و آن طایفه نیست چراکه افراط‌ گری و شعار دادن مشکلی را حل نمی‌کند و باید برای خدمت به مردم به صحنه آمد .
اما محور سیاست خارجی روحانی گفته  سیاست خارجی می‌تواند پشتوانه خوب برای اهداف ملی و برنامه‌های اقتصادی ما و همچنین اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشد.چون معنای اقتصاد مقاومتی این است که در اقتصاد به نقطه‌ای برسیم که دیگران نتوانند به راحتی ما را اذیت کنند. اگر پیوند اقتصاد ما با اقتصاد جهانی مستحکم شود، دشمن نمی‌تواند به راحتی ما را از پا درآورد، تحریم کند و به ما آزار برساند .البته روحانی نگفته با ادامه ی بحران اقتصادی ورشد منفی اقتصادی چگونه می شود به اقتصاد غیرآسیب پذیر مورد ادعایشش رسید؟
همچنیین روحانی با انتقاد شدید از سوءمدیریت‌های فراوان در سال‌های قبل، گفت«می‌گویند "چه دارد آن کسی که عقل ندارد و چه ندارد آن کسی که عقل دارد؟" با بی‌عقلی‌ها کاری کردند که آنها بیایند و نفت ما را تحریم کنند. اقتصاد مقاومتی برای این است که هیچ ابرقدرتی هوس تحریم به سرش نزند و این کار شدنی است.وی با بیان اینکه "زیر نام دور زدن تحریم‌ها، نفت را دادند به عده‌ای و بردند و خوردند و ملت ایران را دور زدند"، سپس  روحانی  خطاب به منتقدان وحامیان احمدی نژاد گفت بازی‌هایی که برخی این روزها درمی‌آورند برای پوشاندن این رسوایی‌ها است. ما قصد دعوا با کسی نداریم ولی مردم باید بدانند در سال‌های گذشته چه بر سر آنها گذشته است.روحانی درمورد بابک زنجانی گفت که وی در روز نهم دی ماه سال گذشته دستگیر و به زندان اوین منتقل شدگفته می شود که وی  بعد از تشدید تحریم‌های بین‌المللی علیه ی رژیم ولایت فقیه در فروش نفت و انتقال پول آن با وزارت نفت دولت محمود احمدی نژاد همکاری می کرد اما متهم است که بخشی از پول فروش نفت را به وزارت نفت پرداخت نکرده است.آنچنانکه بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت بدهی بابک زنجانی به این وزارتخانه را بیش از هشت هزار میلیارد تومان (حدود دو و نیم میلیارد دلار) اعلام کرده است. اکنون  گویا قوه  ی فاسد قضائیه سعی دارد تا اموال زنجانی را به عنوان طلب در اختیار وزارت نفت بگذارد. ارزش اموال و دارایی های زنجانی حدود سه هزار میلیارد تومان اعلام شده است.
بهرصورت برای اینکه هیچ رئیس جمهوری حق ندارد خامنه ای همکاره را مخاطب قراردهد و از وی سئوال نماید که به جای فصل الخطاب بودن نظرات ودستوراتت چون تو عامل  اصلی همه مشکلات اقتصادی و معضلات سیاسی واجتماعی وفرهنگی .... می باشی بایدپاسخگوی باشی . بنابراین برای توجیه انتقاد به سیاست های دولت های قبلی می شود تا اذهان عمومی به انحراف کشانیده شود و مردم سرگرم یاسرکارروند.     
فرارورئیس‌جمهور با اشاره به مفاسد صورت گرفته در چند سال اخیر و برخی حاشیه‌سازی‌ها علیه دولت یازدهم، گفت: «مگر برخی می‌توانند این دولت پاک را لکه‌دار کنند؟ فساد غرق شده سال‌های پیش را مگر می‌شود با این سر و صداها شست؟ باید بیایند و جواب بدهند.» حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز (پنج‌شنبه) با حضور در جلسه شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری، با تاکید بر اهمیت شایسته‌سالاری، اظهار کرد: «این دولت معتقد است با رانت، فساد، خویشاوندبازی، جناح‌بازی، حزب‌بازی و طایفه‌بازی نمی‌توان کشور را به پیش برد. باید متحد باشیم و کار باید به هرکس که شایستگی بیشتری دارد واگذار شوداو همچنین گفت: «به استانداران تاکید کرده‌ام که تحت فشار هیچ حزب، جناح و گروهی قرار نگیرند و هرکس که شایسته‌تر و مفیدتر است دعوت به کار شود و در جذب، فرقی میان مرد و زن و مذهب و این طایفه و آن طایفه نیسترئیس‌جمهور با انتقاد از برخی افراط‌گری‌ها، بر لزوم ایجاد آرامش در کشور تاکید کرد و گفت: «جامعه ما آرامش می‌خواهد؛ چراکه افراط‌گری و شعار دادن مشکلی را حل نمی‌کند و باید برای خدمت به مردم به صحنه بیاییم.» روحانی در ادامه با اشاره به مسأله اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: «سیاست خارجی می‌تواند پشتوانه خوب برای اهداف ملی و برنامه‌های اقتصادی ما و همچنین اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشدبه اعتقاد او؛ معنای اقتصاد مقاومتی این است که در اقتصاد به نقطه‌ای برسیم که دیگران نتوانند به راحتی ما را اذیت کنند. اگر پیوند اقتصاد ما با اقتصاد جهانی مستحکم شود، دشمن نمی‌تواند به راحتی ما را از پا درآورد، تحریم کند و به ما آزار برساند.رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به مسأله نفت و اهمیت آن، گفت: «دنیای غرب و کشورهای صنعتی از روزی می‌ترسیدند که صادرکنندگان نفت تصمیم بگیرند صدور نفت را تحریم کنند و این وحشت دنیای صنعتی بودروحانی با انتقاد شدید از سوءمدیریت‌های فراوان در سال‌های قبل، گفت: «می‌گویند "چه دارد آن کسی که عقل ندارد و چه ندارد آن کسی که عقل دارد؟" با بی‌عقلی‌ها کاری کردند که آنها بیایند و نفت ما را تحریم کنند. اقتصاد مقاومتی برای این است که هیچ ابرقدرتی هوس تحریم به سرش نزند و این کار شدنی استوی با بیان اینکه "تحت نام دور زدن تحریم‌ها، نفت را دادند به عده‌ای و بردند و خوردند و ملت ایران را دور زدند"، افزود: «بازی‌هایی که برخی این روزها درمی‌آورند برای پوشاندن این رسوایی‌ها است. ما قصد دعوا با کسی نداریم ولی مردم باید بدانند در سال‌های گذشته چه بر سر آنها گذشته استظاهرا اشاره رئیس جمهور ایران به بابک زنجانی است که در روز نهم دی ماه سال گذشته دستگیر و به زندان اوین منتقل شداو که گفته می‌شد بعد از تشدید تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، در فروش نفت و انتقال پول آن با وزارت نفت دولت محمود احمدی نژاد همکاری می کرد، متهم است که بخشی از پول فروش نفت را به وزارت نفت پرداخت نکرده است.بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت بدهی بابک زنجانی به این وزارتخانه را بیش از هشت هزار میلیارد تومان (حدود دو و نیم میلیارد دلار) اعلام کرده است. اکنون قوه قضائیه سعی دارد تا اموال زنجانی را به عنوان طلب در اختیار وزارت نفت بگذارد. ارزش اموال و دارایی های زنجانی حدود سه هزار میلیارد تومان اعلام شده است
حسن روحانی

No comments:

Post a Comment