Thursday, August 21, 2014

"اعتياد پسر" به "قتل پدر" منجر شد.پدری که 7 سال پیش پسرمعتادش راکشته بود

 "اعتياد پسر" به "قتل پدر" منجر شد.پدری که 7 سال پیش پسرمعتادش راکشته بود. 30مرداد-93
دامنه ی اعتیاددرجامعه هرروزگسترده ترمی شود و ابعادفاجعه ی انسانی اش بیشتر نمایان می گردد. تاجایی که  فاجعه ی قربانی شدن 3 نسل را شامل می شود .آنگونه که خطرتهدید مرگ و مرگ همچون شمشیر دامکلس پس گردن نوازدان وکودک و نوجوان وجوان و میان سال و پیران زن ومرد قرار گرفته است . برای همین اکنون از قربانی شدن دو نسل پدر وفرزند گزارش شده است .
بهرحال نابود کردن واز هم پاشانیدن بنیان خانواده های درگیر اعتیاد مصرف موادمخدر بخشی از دستآورد بیش از 35 ساله ی مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر ومعتادین رژیم نامشروع ولایت فقیه است . زیرا که گزارش شده پسر معتادي كه به دنبال اعتياد به مواد مخدر پدر 70 ساله اش را در ساختمان نيمه كاره با ضربات ميله آهني به قتل رسانيده بود توسط كارآگاهان پليس آگاهي استان مركزي اراک شناسایی و دستگير  و متهم به قتل پدر گردید و روانه ندامتگاه شد. 
فاجعه بارتر اینکه در سوابق پدر مقتول آمده كه او در سال 86 يكي از پسرانش را به علت اعتياد به مواد مخدر و اختلافات شديد خانوادگي به قتل رسانده بود. همین مسأله سرنخ پیگیری شناسایی قاتل شد .چون پسر  معتاد دیگرش  به قتل پدرش اعتراف و اذعان داشت حوالي ساعت يك بامداد روز وقوع قتل براي صحبت با پدرم به كانكس نگهباني ساختمان رفتم كه بعد از مدتي صحبت با او درگير شدم و از كانكس خارج شدم و با نبشي آهني كه در كنار ساختمان افتاده بود بر سرش ضربه زدم و او بي‌جان بر روي زمين افتاد و من نيز از ترس از محل فرار كردم. 
بهرحال سئوال است ریشه ی اعتیاد درجامعه چیست؟  چرا پسر  قاتل  پدرش  می شود؟چرا عاقبت  پدر 70 ساله ی زحمتکش   که قاتل فرزند معتاددیگرش بود مقتول شد . مهمتراینکه که بعید نیست که فرزندقاتل قصاص ومقتول شود؟
مگر ابهامی وجود دارد که رژیم نامشروع و سرکوبگر ولایت فقیه وجامعه ی آلوده  ی ساخته وپرداخته اش همراه با سودکلان فروش موادمخدری که عاید مافیای مواد مخدرپاسداران می شود جزوپارامترو عاملان اصلی رواج اعتیاد درجامعه و وقوع جرم و جنایت وفجایع انسانی ناشی از آن می باشند.
 پسر معتادي كه به دنبال اعتياد به مواد مخدر، پدرش را در ساختمان نيمه كاره با ضربات ميله آهني به قتل رسانيده بود، توسط كارآگاهان پليس آگاهي استان مركزي دستگير شد. صبح روز دهم فروردين ماه سال جاري مركز فوريت‌هاي پليسي 110 شهرستان اراك در جريان گزارش كشف پيكر نيمه جان نگهبان يك ساختمان نيمه كاره قرار گرفت. با حضور ماموران انتظامي و كارآگاهان پليس در محل، پسر نگهبان سال خورده به ماموران گفت كه پدر 70 ساله‌اش به عنوان نگهبان در ساختمان نيمه كاره حضور داشته كه در ابتداي صبح و زماني كه كارگران براي كار در محل حضور پيدا مي‌كنند با پيكر نيمه جان او مواجه مي‌شوند كه بلافاصله موضوع را به او اعلام كرده و او نيز راهي بيمارستان مي‌شود. در ادامه تحقيقات، ماموران انتظامي دريافتند كه پيرمرد سال خورده به وسيله وارد آمدن ضربه يك جسم سخت بر سرش مصدوم شده است. با شروع تحقيقات در اين پرونده و بعد از گذشت يك هفته از بيهوشي پيرمرد، گزارش فوت وي در بيمارستان به كارآگاهان پليس اعلام شد و پرونده تشكيلي براي سير مراحل تخصصي در اختيار كارآگاهان اداره جنايي پليس آگاهي قرار گرفت. در مرحله نخست تحقيقات، كارآگاهان در سوابق مقتول دريافتند كه او در سال 86 يكي از پسرانش را به علت اعتياد به مواد مخدر و اختلافات شديد خانوادگي به قتل رسانده و از اين رو تحقيقات بر روي بستگان وي متمركز شد. سرهنگ احمدي رئيس پليس آگاهي استان مركزي در اين باره به تسنيم، گفت: با بررسي‌هاي تخصصي كارآگاهان پليس و تحقيقات جامع صورت گرفته در اواخر ارديبهشت ماه يكي از پسران مقتول به عنوان مظنون اصلي پرونده بازداشت و با قرار وثيقه قانوني به زندان معرفي شد. در جريان تحقيقات كارآگاهان، متهم بازداشت شده در اظهاراتش منكر هر گونه ارتباط با قتل پدرش شد تا اينكه با ادامه تحقيقات و ارائه مدارك و مستندات مرتبط، وي با حضور در پليس آگاهي به قتل پدر اعتراف كرد و اذعان داشت: در حوالي ساعت يك بامداد روز وقوع قتل براي صحبت با پدرم به كانكس نگهباني ساختمان رفتم كه بعد از مدتي صحبت با او درگير شدم و از كانكس خارج شدم و با نبشي آهني كه در كنار ساختمان افتاده بود بر سرش ضربه زدم و او بي‌جان بر روي زمين افتاد و من نيز از ترس از محل فرار كردم. رئيس پليس آگاهي استان مركزي در پايان، اعتياد پسر جوان را زمينه ساز وقوع اين قتل دانست و از معرفي او براي سير مراحل قانوني به ندامتگاه خبر داد. منبع جمهوری اسلامی

No comments:

Post a Comment