Saturday, August 9, 2014

تصاویر آشنایی با ایزدیان عراق .

35 سال بادستور وفرمایش ، با تبلیغ ونمایش
بادرخواست وخواهش ،افزایش داشته نه کاهش
  با دستمال و مالش  برگزار شده همایش
مکمل آن با رزمایش، موشک شده آزمایش
حاصل این زایش ، شده است داعش
 پس ازظهور وفعالیت داعش در سوریه وعراق البته بدون آنکه گفته شود ریشه ی زایش داعش رژیم نامشروع ولایت فقیه می باشد چون جنایات علیه ی بشریتی که داعش مرتکب می شود جای هیچگونه دفاعی ندارد . زیرا که  هفته گذشته نیروهای داعش ۲۰۰ هزار تن از اقلیت شمال عراق از جمله "ایزدیان" (یزدیان) را مورد تهاجم قرار داد و بیش از دهها تن از مردان را اعدام و دختران و زنان آنها را به اسارت برد .پس ازآن  نام این اقلیت مذهبی در رسانه ها مطرح شد.چونکه نیروهای داعش هفته گذشته شنگال، را به تصرف خود درآوردند وبه پیروان آیین ایزدی که آنان را شیطان پرست می دانند هشدار دادند که اگر مسلمان نشوند مجازات مرگ در انتظار آنان خواهد بودپس از آن هزاران نفر از ایزدیان از ترس جان خود به کردستان، سوریه و مناطق کوهستانی فرارکرده و اکنون در شرایط وخیمی به سر می برند
امایزیدیان یاایزدیان اقلیت مذهبی کردی هستند که در شمال عراق ،سوریه، جنوب شرقی ترکیه و قفقاز زندگی می کنند و آیین شان آمیزه ای از عقاید و ادیان پیش از اسلام و عقاید اسلام، یهودیت، مسیحیت، نسطوری، مزدیسنا و تصوف است.بيشترين تعداد يزيديان تا حدوددويست و پنجاه هزار نفر در منطقة شمال عراق زندگي مي‌كنند؛ منطقه‌اي كه مكان مقدس اصلي يزيديان را در خود جاي داده است. اين مكان مقدس، که مقبرة "شيخ عدي" است، در درة لالش قرار دارد و همچون اورشليم در نزد يهوديان، براي يزيديان داراي اهميت است. از اين‌رو، اگر شرايط اجازه دهد، يزيديان بايد دست‌کم سالي يك بار در ماه اكتبر در آنجا براي گرد‌همايي بزرگ پاييزي حاضر شوند
چگونه است تاقبل از اشغال نظامی عراق و پیداشدن سر وکله ی پاسداران به ویژه سپاه قدس و بدر وسایر عوامل رژیم نامشروع ولایت فقیه مشکلی برای ایزدیان و مسیحیان وترکمن های عراقی وجود نداشت؟ این چگونه پیام صلح وآزادی ودمکراسی بود که بوش وبلر به مردم عراق قبل از اشغال نظامی این کشوردادند که نتیجه ی آن وارونه شده است؟ برای چه اوباما نظامیان آمریکایی را ازخاک عراق خارج نمود تاعراق دو دستتی تحویل حاکمان تهران داده شود تا درراستای حمایت ازنوری مالکی مزدور ودست نشانده جنگ داخلی دزعراق شود و ناگهان سرو کله ی داعش پیداشود وعراق به خاک وخون کشیده شود؟چرا باید هزینه ی سیاست مماشات مذاکره توافق هسته ای باگروه5+1 را مردم ایران وعراق به ویژه اقلیت های قومی ومذهبی عراقی وسوریه و ساکنین غزه ببه پردازند؟ 
.

مقدس‌ترین معبد ایزدی‌ها در "لالش"
پسر چوپان در مناطق کوهستانی "سنجار" (شنگال) در غرب موصل
گروهی از دختران و پسران ایزدی در مراسم دعای معبد "لالش"
ایزدیان سنجار برای زیارت هفتگی از معبد مقدس عازم "لالش" هستند.
مواجهه پیروان ایزدی با یکی از پیشوایان؛ پیشوایان ایزدی بایست لباس سفید پوشیده و از خوردن کاهو اجتناب کنند.
زنان ایزدی در حال انجام یکی از مراسم مذهبی برای طلب خواب آرام برای کودکان خود
پیشوای ایزدی در حال برکت دادن به یکی از زنان ایزدی
قبرستان ایزدیان در "سنجار"
ورودی معبد مقدس "لالش"
محوطه داخلی معبد مقدس "لالش"
روشن کردن آتش در معبد "لالش" پیش از آغاز مراسم مذهبی
بوسه یکی از زائران معبد "لالش" بر درخت داخل معبد
زائران "لالش" در محوطه داخلی معبد
یکی اززائران "لالش" در کنار دیوار معبد در حال دعا کردن
بوسه یکی از زنان ایزدی بر دیوار معبد "لالش"
زائران "لالش" در محوطه داخلی معبد
روشن کردن آتش های داخل معبد "لالش"
مرد ایزدی در قهوه خانه سنجار
مرد ایزدی در قهوه خانه سنجار
مرد ایزدی در قهوه خانه سنجار
نظافت محوطه بیرون معبد لالش
تصاویر ملک طاووس بر روی پارچه های داخل معبد لالش؛ ایزدیان هفت روح بزرگ که از ایزد منبعث شده‌ را عبادت می کنند که مهمترین آنها فرشته طاووس یا ملک طاووس، قیم اراده الهی است.
زائر معبد ستون مقدس داخل معبد "لالش" را در آغوش گرفته است.
لایزدیان سنجار در حال عبادت در محوطه بیرونی "لالش"
فراروپس از آنکه هفته گذشته نیروهای داعش ۲۰۰ هزار تن از اقلیت شمال عراق از جمله "ایزدیان" (یزدیان) را مورد تهاجم قرار داد و بیش از دهها تن از مردان را اعدام و دختران و زنان آنها را به اسارت برد نام این اقلیت مذهبی در رسانه ها مطرح شد.به گزارش فرارو، نیروهای داعش پس از آنکه هفته گذشته شنگال، را به تصرف خود درآوردند به پیروان آیین ایزدی که آنان را شیطان پرست می دانند هشدار دادند که اگر مسلمان نشوند مجازات مرگ در انتظار آنان خواهد بودپس از آن هزاران نفر از ایزدیان از ترس جان خود به کردستان، سوریه و مناطق کوهستانی فرار کرده و اکنون در شرایط وخیمی به سر می برندیزیدیان، ایزدی ها یا ایزدیان اقلیت مذهبی کردی هستند که در شمال عراق ،سوریه، جنوب شرقی ترکیه و قفقاز زندگی می کنند و آیین شان آمیزه ای از عقاید و ادیان پیش از اسلام و عقاید اسلام، یهودیت، مسیحیت، نسطوری، مزدیسنا و تصوف است.بيشترين تعداد يزيديان حدود صد هزار تا دويست و پنجاه هزار نفر در منطقة شمال عراق زندگي مي‌كنند؛ منطقه‌اي كه مكان مقدس اصلي يزيديان را در خود جاي داده است. اين مكان مقدس، که مقبرة "شيخ عدي" است، در درة لالش قرار دارد و همچون اورشليم در نزد يهوديان، براي يزيديان داراي اهميت است. از اين‌رو، اگر شرايط اجازه دهد، يزيديان بايد دست‌کم سالي يك بار در ماه اكتبر در آنجا براي گرد‌همايي بزرگ پاييزي حاضر شوندز ایزدیان عراق در سال های گذشته عکاسی کرده است ما را بیشتر با این اقلیت مذهبی آشنا می کندعکس های زیر که آلفرد کالیز و حسین فاطمی عکاسان آژانس عکس "پانوس" و صفین حامد عکاس خبرگزاری فرانسه ا.


No comments:

Post a Comment