Tuesday, August 12, 2014

تصاویر اسفناک شکنجه کودک 6ماهه در دخمه معتادان

سئوال است چرا  برخورد ریشه ای باا عتیاد نمی شود؟ یاچراوگفته نمی شود عامل اعتیاد در جامعه چیست؟ یا علل گرایش بسوی مصرف مواد مخدر چیست؟ فردی که معتاد می شود چه حالات و یاشخصیتی دارد؟ چرا سرنوشت اکثریت شان به ناکج آباد منتهی می گردد؟ عوارض  مخرب جانبی و خانوادگی و اجتماعی اعتیاد نقش ومسئولیت دولت در این مورد چیست؟ چندسال است مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر ومعتا دین  شده  و نتتیجه چه بوده است؟ اگرچنانچه معتادان قربانی شرایط نابرابر و انقباضی جامعه باتبعیض همراه با فقروبیکاری  تحمیلی اند. فرززندان معتاداان چه گناهی  کرده یا جرمی مرتکب شده اند که می بایست مورد کودک آزاری و شکنجه واقع شوند؟ چرا تاکنون هیچ راه حلی برای مهار رشد اعتیاد ودرمان معتادان وسالم سازی محیط نه ارائه نشده است که این پدیده ی اجتماعی بنیان کن در حال گسترش است . طوریکه جنسیت ومرز سنی نمی شناسد وترکش آن به پیروجوان وکودک وزن و مرد ودختروپسر دانش آموز ودانشجو اصابت کرده است؟
بهرحال مسئول ومقصر واقعی گزارش تصویری کودک آزاری کیست که کودک 6 ماهه با سیگارو میله ی داغ سوزانده شده است .چوت این کودک 6 ماهه ی تعلق به یک زن معتاد دارد که اززندان آزاد شده است ولی برای اینکه ادار به همکاری با معتادان برای موادفروشی شود گفته شده کودکش ربوده شده است.
فرمانده انتظامی کاشمر گفت: یک مورد کودک‌آزاری توسط معتادان در کاشمر اتفاق افتاد.سرهنگ ابوالقاسم باقری در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام خبر وقوع یک مورد کودک‌آزاری در کاشمر در تشریح این حادثه گفت: زن جوان معتاد پس از آزادی از زندان به دنبال کار می‌گشت و فرزند شش ماهه‌اش را به یکی از آشنایان سپرد که معتادان به دلیل اینکه این زن را دوباره به خرید و فروش مواد بازگردانند فرزندش را می‌دزدند و به دلیل مصرف موادمخدر کودک شش ماهه را مورد آزار و اذیت با سیگار و سیم داغ قرار می‌دهند که آثار شکنجه و سوختگی در جای جای بدنش دیده می‌شد.
 
وی گفت: در پی وقوع این حادثه در محدوده بلوار سجاد کاشمر گشت کلانتری 12 در محل حاضر شدند که بلافاصله زنی 30 ساله در حالی که نوزاد شیرخوارش را در آغوش کشیده بود، هراسان و با عجله خود را به مأموران رساند.وی گفت: زن نفس زنان دو مرد را نشان داد که در حال فرار بودند که بلافاصله آن دو مرد دستگیر و به همراه این زن جوان که (ز) نام داشت به کلانتری انتقال یافتند. (ز) که همچنان نوزادش را در آغوش می‌فشرد با گریه شکایتش را از (م) و (ج) این‌گونه اعلام داشت که آنان فرزند شش ماهه‌اش را با سیگار مورد آزار و شکنجه قرار داده‌اند.
 


فرمانده انتظامی کاشمر گفت: بدن نوزاد که انگار بیهوش بود مورد بررسی قرار گرفت و در چندین جای بدنش آثار کبودی و سوختگی شبیه آتش سیگار و سیم‌داغ مشاهده می‌شد که به دلیل وخامت حالش، نوزاد به بیمارستان حضرت ابوالفضل کاشمر انتقال یافت.وی افزود: (م) و دوستش (ج) که مادر این نوزاد از آنان شاکی بود مورد بازجویی قرار گرفتند، اما خود را بی‌گناه معرفی کردند و فرد دیگری به نام (م) را در این زمینه مجرم دانستند.باقری گفت: متهمان شب را با هماهنگی قاضی کشیک در کلانتری گذراندند تا روز بعد به دادسرا اعزام شوند، (م) هم متواری بود و اثری از او نیست.اردلان رو به بهبود است و قصد دارد او را به بهزیستی تحویل بدهد.وی با انکار داشتن اعتیاد، درباره اینکه چطور کودکش از پاتوق معتادان سر در آورده گفت: دنبال کار بودم و بچه را به یکی از آشنایان سپرده بودم اما (م) که علیهاش شکایت کردم، بدون اطلاعم بچه را گرفته و برده بود

بنا به گفته فرمانده انتظامی کاشمر، همسر (ز) که به کریستال اعتیاد داشت از سال 91 به جرم خرید و فروش موادمخدر به حبس ابد محکوم شده و در زندان به سر می‌برد. (ز) هم به همین جرم به دو سال حبس محکوم شده بود که قبل از ماه مبارک رمضان پس از تحمل یکسال حبس مورد عفو قرار گرفت و آزاد شد.او پس از آزادی نه جای مشخصی داشت و نه کار مشخصی، ارتباطش با پدر و مادرش ضعیف بود و تمایلی به زندگی با آنان نداشت با خانواده همسرش هم رابطه سردی داشت.(ز) گفت: حال اردلان رو به بهبود است و قصد دارد او را به بهزیستی تحویل بدهد.وی با انکار داشتن اعتیاد، درباره اینکه چطور کودکش از پاتوق معتادان سر در آورده گفت: دنبال کار بودم و بچه را به یکی از آشنایان سپرده بودم اما (م) که علیه‌اش شکایت کردم، بدون اطلاعم بچه را گرفته و برده بود

No comments:

Post a Comment