Tuesday, August 26, 2014

تصاویرازفیلتر رد شده عکاس انگلیسی از ایران

مشخص است تصاویر بازتاب شده از سوی  "آدام دین" عکاس انگلیسی شناخته شده آژانس عکس "پانوس" ازایران که اواخر سال میلادی سال گذشت به ایران سفر داشت و بخشی از تصاویرش باعنوان " تصاویر ایران امروز به روایت عکاس انگلیسی " بازتاب داده شده است.  این تصاویرنمی تواند بیانگر چهره ی واقعی ایران باشد . زیراکه رژیم نامشروع ولایت فقیه همینطوری صلواتی و آزاد اجازه ورود بهرعکاس وخبرنگار خارجی به ایران نمی دهد . به ویژه اینکه  سناریوی فاجعه بار عکاس و خبرنگار دکتر زهرا کاظمی ایرانی تبارتبعه ی کانادا فراموش نشده است که  در زندان اوین از سوی قاضی قاتل سعدمرتضوی به چه سرنوشت شومی دچار شد . همانگونه که  اکنون دو خبرنگار ایرانی تبعه ی آمریکا در زندات بسر می برند . چون برای معامله و باج گیری  به گروگان گرفته شده اند که این مورد سند وشاهددیگریست که عکاس وخبرنگارانی در ایران پذیرفته می شوند که مورد تأییددستگاه های اطلاعاتی- امنیتی و وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی رژیم نامشروع ولایت فقیه واقع شده باشند . همچنین  اینان پس از ورود به  ایران بشدت  زیر کنترل اند  و هرگونه تحرک وفعالیت و افدامات شان مانیتور می شود . چون همراه با مأموران ویژه مجاز به ترددند و به مکان های خاص کنترل شده بروند وعکس بگیرند یا گزارش تهیه  وگزارش نمایند.
بهمین دلیل درتصاویر ضمیمه شده اثری از کارتون خوابان و کودکان کار خیابانی و آدامس وگل فروشان چهارراه ها و واکسی و متکدیان توی پیاده روها و  معتادین همراه با زنان تن فروش دیده نمی شود. همینطور  تصاویری ازکوخ نشینان جنوب شهری ودروازه غار وآلونک نشینان حاشیه شهرها با کاخ نشینان شمال شهر و صحنه های مبارزه با بی حجابی واراذل اوباش وشلاق و دار زدن در ملأ عام در شهرها وعربده کشی های ضدآمریکایی- اسراییلی و علیه ی رقبا در مجلس در رأس همه امور مشاهده  نمی شود .درصورتیکه تصویر آخوند ونمازجمعه ی تهران چاشنی شده است.
بهرحال گزارش شده  وی سال گذشته در سفری کوتاه به تهران زندگی روزمره در ایران را عکاسی و چندی پیش تعدادی از عکس های این سفر را منتشر کرد که  ضمیمه شده و جنبه ی تبلیغاتی دارد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
فرارو- "آدام دین" عکاس شناخته شده آژانس عکس "پانوس" سال گذشته در سفری کوتاه به تهران زندگی روزمره در ایران را عکاسی و چندی پیش تعدادی از عکس های این سفر را منتشر کرد.به گزارش سرویس عکس فرارو، "آدام دین" عکاس انگلیسی مستقر در پکن که از اعضای آژانس عکس "پانوس" به شمار می رود و با نشریات و پایگاه های خبری برجسته جهان چون تایم، نییورکر، ساندی تایمز، اسمیتسون و تلگراف نیز همکاری می کند در آخرین روزهای سال گذشته میلادی میهمان ایران بود.وی که در سال 2011 از سوی موسسه عکاسان منطقه‌ای (PDN) به عنوان یکی از 30 عکاس برجسته جهان معرفی شد بیشتر به خاطر عکاسی در شرق آسیا و خاورمیانه شناخته شده است و جوایز بسیاری چون جایزه سونی، جایزه اول عکاسی بین المللی (POYI) و جایزه اول عکاسی "روزهای ژاپن" را نیز در کارنامه خود دارد. او از جمله عکاسانی است که در سالهای اخیر اجازه سفر به کره شمالی را نیز گرفته و توانسته از این کشور اسرارآمیز عکاسی کند.دین در جریان پروژه های عکاسی خود سال گذشته به ایران نیز سفر کرد و از زندگی در تهران عکاسی کرد. تعدادی از عکس های او چندی پیش در آژانس عکس پانوس و بعدها در صفحه شخصی اش منتشر شد. آلبوم عکس های این عکاس انگلیسی از ایران را در زیر می بینید.

No comments:

Post a Comment