Wednesday, August 27, 2014

تصاویر شب‌نشینی در پارک‌های تهران

بدلیل وجود شکاف طبقاتی که ناشی ازتقسیم نابرابر ثروت و سرمایه های ملی کشور است،موجب تقسیم بندی لایه ها واقشار متفاوت در جامعه شده است. طوری که شیوه های تغذیه وبهداشت و پوشش وگفتار و رفتار و وورزش و سرگرمی هاو تفریحات وتفنن های گوناگون و متضادی باهم دارند . بطور مثال آنانی که اوضاع شان خیلی خوبست چون بدلیل وابستگی به دولت ویا نزدیکی به مراکز قدرت توانسته اند صاحب ثروت های بادآورده ی نجومی شوند . معلوم است که اینان برای گذران ایام استراحت و تفریح وگردش مدام سفر به کشورهای اروپایی وکانادا وآمریکا وحتی استرالیا می کنند که ضمن تفریح و لذت بردن باخریدهای کلان کالاهای خارجی بعنوان سوغاتی به کشور بازمی گردند .
همچنین بخشی دیگر که بدلایل گوناگون از درآمد مکفی برخوردارند . اینان نیزبرای گذاران تفریح  به شیخ نشینان همجوار و ترکیه وارمنستان و تایلند ومالزی و امثالهم سفرمی کنند.
همینطور عده ای هم هستند که به مناسبت های گوناگون به جزیره ی کیش و ویلاهای شام در شمال یا سواحل شهرهای شمالی کشور می روند .ناگفته نماند برای آنانی که باخورو تردد می کنند یا به سواحل دریا میر وند. بدلیل  عدم غریق نجات  در سواحل وغیراستاندارد بودن جاده ها وحتی خودروها  احتمال بروز خطر غرق شدن در دریا یاتصادف درجاده های مرگ آفرین کشور وجود دارد .
اما آن بخش های جامعه که ازچنین امکانات سفر تفریحی وسرگرمی برخوردار نیستند .نوع تفریح و سرگرمی شان  طور دیگریست .نمونه تصاویر ضمیمه شده است که عنوان شب نشینی در پارک ها و بوستان های شهری نام گرفته است که شب های تابستان فرصت مناسبی  است تاکه خانواده ها دل از آپارتمان های کوچک بر کنند و ساعاتی را به همراه خانواده در بوستان های سبز پایتخت بگذارند. البته بشرطی که مأمورات گشت امر به معروف ونهی از منکر مزاحم شان نشوند . حال بماند که آتش منقل کباب شان ممکن است موجب حریق وآتش سوزی و دردسر گردد.
بالاخره اقشار کثیر دیگری هم هستند که بدلیل محرومیت وفقر مالی وبیکاری و زندگی مشقت بار دسترسی یا فراهم بودن هیچیک ازامکانات اشاره شده برای شان مقدور نیست تا  قادرباشند اعضای خانواده باهم  برای تفریح و تفنن به مسافرت بروند . یاحتی دسته جمعی درپارک جمع شوند . برای همین چندین میلیون کودکان ترک تحصیل کرده وکودکان کار خیابانی و متکدی و سارق و  کیف قاپ و زور بگیر ودزد و خلافکار ومعتاد و زندانی متعلق به اینان می باشد که برای پیشبرد سیاست رعب ووحشت در جامعه این قربانیان بی عدالتی وبی قانونی و تبعیض وظلم و ستم نظام حاکم بااتهامات واهی در ملأ عام شلاق ز ده وبردار کشیده می شوندتا موجب عبرت دیگران گرذد!















فرارو: شب نشینی در پارکها و بوستانهای شهری شبهای تابستان فرصت مناسبی است که خانواده ها دل از آپارتمان های کوچک رها کنند و ساعاتی را به همراه خانواده در بوستانهای سرسبز پایتخت بگذارند. این عکس‌ها توسط اسماعیلی/هیربدوش در خبرگزاری مهر ثبت شده است.

No comments:

Post a Comment